Nowe auto koniecznie z pakietem "safety"!

Specjaliści z Euro NCAP uraczyli nas kolejną porcją informacji o poziomie bezpieczeństwa nowych aut debiutujących właśnie na europejskich rynkach.

Subaru Levorg to bezpieczny samochód / Fot: Euro NCAP
Subaru Levorg to bezpieczny samochód / Fot: Euro NCAPInformacja prasowa (moto)

Tym razem rozbito aż sześć pojazdów czterech producentów.

Testom zderzeniowym poddano nowe: Renault Scenic, Subaru Levorg, Kię Niro i Toyotę Hilux. W przypadku dwóch ostatnich modeli przeprowadzono testy aut w wersji podstawowej oraz bogatszych odmian wyposażonych w pakiet "safety pack". Czy - tym razem - obyło się bez spektakularnych wpadek?

Zarówno Scenic, jak i nowe auto spod znaku Subaru otrzymały maksymalną ogólną notę pięciu gwiazdek. W przypadku francuskiego minivana poziom ochrony dorosłych oceniono na 90 punktów procentowych, dzieci na 82 punkty procentowe. Za zabezpieczenie niechronionych uczestników ruchu przyznano autu 67 punktów. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa oceniono na 59 proc.

Jeszcze lepszymi wynikami może się pochwalić Subaru Levorg. Samochód otrzymał 92 proc. punktów za ochronę dorosłych, 83 proc. punktów za ochronę dzieci i 75 proc. za ochronę pieszych. Dodatkowe systemy wspierające bezpieczeństwo oceniono na 68 proc.

W przypadku podstawowych wersji Kii Niro i Toyoty Hilux wyniki nie były już tak rewelacyjne. Niro otrzymała cztery gwiazdki, Hilux - zaledwie trzy! Co ciekawe, w przypadku pojazdów z - opcjonalnym - pakietem "safety pack" każdy z modeli uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową notę!

Kia Niro jest bezpieczna, ale z dodatkowym wyposażeniem / Fot: Euro NCAPInformacja prasowa (moto)

Standardowej Kii Niro przyznano 83 proc. punktów za ochronę dorosłych, 80 proc. za ochronę dzieci, 57 proc. za ochronę pieszych i 59 proc. za dodatkowe systemy bezpieczeństwa. Auto z pakietem "safty pack" otrzymało odpowiednio 91 proc. (dorośli), 80 proc. (dzieci), 70 proc. (przechodnie) i 81 proc. (systemy bezpieczeństwa).

Podstawowy Hilux otrzymał 85 proc. punktów za ochronę dorosłych, 82 proc. punktów za ochronę dzieci i - zaskakująco wysokie biorąc pod uwagę charakter modelu - 73 proc. punktów za ochronę pieszych. Na niskiej ocenie ogólnej zaważyło skromne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa aktywnego. W kategorii dodatkowych systemów wspomagających samochód otrzymał zaledwie 25 proc. punktów!

Toyota Hilux - tylko z pakietem bezpieczeństwa / Fot: Euro NCAPInformacja prasowa (moto)

Z pakietem "safety pack" wyniki użytkowej Toyoty prezentowały się zdecydowanie lepiej. Ochronę dorosłych oceniono na 93 proc, dzieci na 82, a przechodniów aż na 83 proc. (najlepszy wynik w tej serii prób!). Za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo przyznano autu 63 punkty procentowe.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas