Nowe auta, jak ciepłe bułeczki! Ciebie też stać na taki zakup?

Jest szansa, że bieżący rok okaże się nadzwyczaj dobry dla dilerów. Spadające ceny paliw i promocje związane ze zmianą rocznika zachęciły Polaków do wizyt w salonach. Na wymianę pojazdów decydują się też klienci flotowi.

Rośnie sprzedaż samochodów, ale wciąz napędzna jest przez firmy
Rośnie sprzedaż samochodów, ale wciąz napędzna jest przez firmyInformacja prasowa (moto)

Z danych publikowanych przez Samar wynika, że w lutym z polskich salonów wyjechały 33 663 nowe samochody. Wynik jest aż o 18,5 proc. wyższy, niż dwa lata temu. Co więcej, to najlepszy luty od szesnastu lat! Skumulowana sprzedaż za pierwsze dwa miesiące bieżącego roku (65 459 samochodów, +13 proc.) pozwala sądzić, że rok 2016 zamknie się rekordowym wynikiem.

Niestety, na wzrost sprzedaży niewielki wpływ mają klienci indywidualni. Aż 61 proc. sprzedanych w lutym nowych aut zakupione zostało przez firmy. Trzeba jednak zauważyć, że udział przeciętnych "Kowalskich" w strukturze sprzedaży systematycznie rośnie. Klienci prywatni kupili w lutym 13,2 tys. pojazdów, czyli o 7,5 proc. więcej niż rok temu.

Struktura najpopularniejszych w Polsce marek nie zmienia się od lat. Na pierwszym miejscu plasuje się Skoda. Druga pozycja należy do Toyoty. Podium zamyka Volkswagen.

W rankingu najpopularniejszych modeli niezmiennie panuje ukochana przez klientów flotowych Skoda Octavia. W pierwszych dwóch miesiącach roku z polskich salonów wyjechało już 2 884 egzemplarze tego modelu. Kolejna na liście bestsellerów jest jej młodsza siostra - Skoda Fabia - na którą zdecydowało się w tym roku 2 844 polskich klientów. Prawdziwym bestsellerem okazał się jednak - trzeci na liście popularności - Opel Astra. Wynik 2 142 rejestracji jest aż o 46 proc. lepszy niż w zeszłym roku!

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas