Nowa rajdówka z Polski (film)

Na 51. rajdzie San Remo zadebiutowała rajdowa wersja abartha 500. Zobacz film prosto z Włoch.

article cover
INTERIA.PL

Samochód o nazwie abarth 500 R3T wyprodukowano w Tychach, ale do wyczynu przygotowany został - zgodnie ze specyfikacją grupy R3T, w której mogą startować samochody z doładowanymi silnikami o pojemności nieprzekraczającej 1.6 l - w centrali Abartha w Turynie. Auto to stanowi zapowiedź Rajdowego Pucharu Abartha, który wystartuje w przyszłym roku.

INTERIA.PL

Abarth 500 R3T napędzany jest silnikiem o pojemności 1368 ccm, który wspomagany jest turbosprężarką Garret GT 1446. Jednostka napędowa generuje 180 KM mocy przy 5500 obr/min i 300 Nm momentu obrotowego przy 3000 obr/min.

Silnik współpracuje z sześciobiegową, sekwencyjną skrzynią biegów, za pośrednictwem której napędza przednie koła. Auto wyposażono w wielopłytkowy, samoblokujący się dyferencjał, co zapewnia odpowiednią trakcję, dwutarczowe sprzęgło oraz wzmocnione półosie. Zawieszenie posiada oczywiście możliwość regulacji (zarówno twardości, jak i wysokości). Za hamowanie odpowiadają czterotłoczkowe (z przodu) hamulce Brembo. Abarth posiada hydrauliczny hamulec ręczny.

INTERIA.PL

Bezpieczeństwo zapewnia klatka przeciwkapotażowa, która jest zintegrowana z nadwoziem i homologowana przez FIA. Auto wyposażone w sportowe fotele z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa.

Masa abartha 500 wynosi tyle, ile dopuszcza regulamin grupy R3T, czyli 1080 kg.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas