Nowa koncepcja wnętrza BMW. Krok dalej niż Mercedes

BMW czerpie inspiracje z pomysłów konkurencji. Nowa, przednionapędowa, seria 1 otrzymała właśnie system multimedialny reagujący na hasło "Hej, BMW". Wkrótce samochody z Monachium dostaną również potężny wyświetlacz przypominający rozwiązania znane z obecnych Mercedesów...

Widok na ekran iNext od góry przez przednią szybę
Widok na ekran iNext od góry przez przednią szybęInformacja prasowa (moto)

Producent z Bawarii poinformował, że topowy model iNEXT, którego rynkowa premiera planowana jest na 2021 rok, otrzyma całkowicie nową architekturę wnętrza. Jego charakterystyczną cechą ma być potężny zakrzywiony ekran umieszczony przed kierowcą i w środkowej części kokpitu. Tego typu rozwiązanie znamy już z nowych modeli Mercedesa, chociaż tam zdecydowano się na wersję uproszczoną - dwa niezależne ekrany (przed kierowcą i na konsoli środkowej) ulokowane pod wspólną, płaską taflą szkła.

Bawarczycy chcą więc pójść krok dalej. Ekran nie tylko ma być jeden, ale też, zgodnie z wieloletnią tradycją, zakrzywiony tak, by wnętrze sprawiało wrażenia "skoncentrowanego" na kierowcy.

Wykonany z wysokiej jakości materiałów (bezodblaskowe szkło, dzięki któremu nie trzeba stosować osłony przeciwsłonecznej) ekran ma być "swobodnie zawieszony" na desce rozdzielczej (mocowanie ma odbywać się tylko pojedynczym magnezowym wspornikiem) i tworzyć w kabinie niepowtarzalny nastrój. Będzie oczywiście dotykowy i wyświetlać ma informacje w wysokiej rozdzielczości. Ma też zapewniać możliwość swobodnej konfiguracji i dowolnego grupowania poszczególnych funkcji w obszarze widzenia kierowcy lub na części dostępnej również dla pasażera przedniego fotela.

Rozwiązane stosowane już przez MercedesaINTERIA.PL

Koncepcyjną wizję modelu iNext zobaczyć można było na ubiegłorocznym salonie motoryzacyjnym w Los Angeles. W jego wnętrzu były wówczas dwa płaskie ekrany - jeden mniejszy, po lewej stronie kokpitu, i jeden centralny, pełniący funkcję centrum rozrywki. Ostatecznie porzucono jednak taką koncepcję na rzecz pojedynczego, zakrzywionego, wyświetlacza "okalającego" kierowcę.

Samo BMW iNEXT będzie dużym suvem wykorzystującym piątą generacją bateryjnego układu eDrive, który zapewniać ma zasięg około 600 km na jednym ładowaniu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas