Nissan 370Z dojrzewa

W nowy rok modelowy Nissan 370Z wjeżdża subtelnie odświeżony. Wersja europejska po faceliftingu zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Paryżu.

Nissan 370Z po faceliftingu
Nissan 370Z po faceliftinguNissan

Odświeżony Nissan 370Z zyskał nieco inaczej narysowany przedni zderzak ze światłami do jazdy dziennej LED, nowe odcienie lakieru, wzory obręczy oraz elementy wyposażenia. Odmiana z pakietem sportowym wyróżnia się polakierowanymi na czerwono zaciskami hamulców.

Pod maską nic się nie zmieniło. 3,7-litrowy motor V6 generuje moc 328 KM przy 7000 obr./min i 363 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5200 obr./min. Siła napędowa płynie do tylnych kół za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej lub 7-biegowej skrzyni automatycznej. Osiągi? 5,3 s do "setki" (5,6 s w wersji z automatem) i prędkość maksymalna 250 km/h.

Nissan 370Z (2013)

Nissan 370Z dojrzewa (czytaj artykuł)

Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan
Nissan 370Z (2013)Nissan

Przypomnijmy, że model 370Z został już raz poddany faceliftingowi wiosną 2011 roku. Z myślą o europejskich gustach poprawiono wtedy wygłuszenie kabiny oraz nastawy zawieszenia, a listę wyposażenia wzbogacono o kamerę cofania.

Historia "zetki"

Datsun 240ZNissan

Historia japońskich coupe oznaczonych literą "Z" zaczęła się od Datsuna 240Z. Model trafił na północnoamerykański rynek jesienią 1969 roku i szybko stał się rynkowym przebojem. Pod maską "240" umieszczono 6-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2,4 litra i mocy 150 KM, połączony z 4-biegową skrzynią manualną lub 3-biegowym automatem. Dzięki 240Z Japończycy udowodnili, że są zdolni produkować nie tylko oszczędne i pozbawione polotu samochody, ale i niedrogie coupe. Wszystkie kolejne generacje modelu - 260Z, 280Z, 280ZX i 300ZX - nosiły na rodzimym japońskim rynku nazwę Fairlady Z, zapożyczoną od serii roadsterów, produkowanych przez Datsuna w latach 60.Model 300ZX zniknął w 1996 roku z amerykańskiej oferty Nissana, a trzy lata później zakończono jego produkcję bez prezentacji bezpośredniego następcy. Po fuzji Nissana z koncernem Renault nowy szef japońskiej firmy - Carlos Ghos - obiecał jednak wskrzesić kultową "zetkę". Słowa dotrzymał. W 2002 r. na drogi wyjechał model 350Z.Pod koniec 2008 roku zadebiutowało obecne wcielenie "zetki" - Nissan 370Z, od 2010 roku dostępne również w otwartej wersji Roadster. Tak jak poprzednicy, w Japonii nazywa się Fairlady Z.Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas