Nie ufamy sprzedawcom samochodów!
Ogłoszone zostały wyniki trzeciej edycji największych europejskich badań konsumenckich Reader's Digest "European Trusted Brands", których celem było wskazanie, jakie wartości, instytucje i marki produktów wzbudzają największe zaufanie Europejczyków.
Po raz trzeci Polacy największym zaufaniem obdarzyli markę Mercedes. Naszą opinię podzielają mieszkańcy aż pięciu innych krajów europejskich. Dla potrzeb Reader's Digest przebadano 27.692 osób w 18 krajach europejskich, w tym 1159 Polaków. Wskazania były spontaniczne.
Polacy w swoim zaufaniu do marek samochodów są bardzo lojalni. Mercedes jest zwycięzcą polskiej edycji Trusted Brands po raz trzeci z rzędu. W Europie marka Mercedes zwyciężyła w pięciu krajach (Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja i Hiszpania). Ponadto zaufaniem cieszyły się także m.in. takie marki, jak: Toyota (Belgia i Norwegia), Volkswagen (Austria i Szwajcaria) i Opel (Węgry i Holandia). Czesi, Szwedzi i Włosi największym zaufaniem obdarzyli rodzime marki. W krajach tych pierwsze miejsce zajęły odpowiednio: Skoda, Volvo i Fiat.
Choć dalsza część informacji to już nie nasza "działka", ale może Was także zainteresuje. Otóż Polacy najwyżej cenią sobie instytucję małżeństwa. Za nią opowiedziało się 42 % badanych. Największym zaufaniem Polaków cieszą się zaś takie zawody jak piloci, strażacy, pielęgniarki i farmaceuci. Niedowierzamy natomiast politykom,, specjalistom od reklamy i agentom nieruchomości oraz ... sprzedawcom samochodów.