Nie tankuj, jeśli nie musisz. Wstrzymaj się kilka dni

Jeśli tylko mamy taką możliwość, warto wstrzymać się z tankowaniem przez kilka dni. Ceny paliw będą spadać. W tym tygodniu na stacjach może być taniej nawet o 15-20 groszy za litr.

Ceny paliw spadną o 15-20 groszy

"W kolejnych dniach ceny powinny spadać średnio do 15-20 gr na litrze, a jeśli ceny w hurcie pozostałyby na niższych poziomach to niewykluczone będą głębsze korekty" - prognozują analitycy BM Reflex.

Ich zdaniem zmiana sytuacji na rynku ropy, a także wahania kursu USD/PLN sprzyjają ponownie obniżkom cen na rynku hurtowym, które już widać częściowo na stacjach.

Ile dziś zapłacimy za benzynę, olej napędowy i gaz LPG?

Według danych BM Reflex ceny w detalu aktualnie wynoszą: benzyny bezołowiowej 95 - 6,53 zł/l (-12 gr/l), bezołowiowej 98 - 7,45 zł/l (-11 gr/l), oleju napędowego 7,56 zł/l (-18 gr/l), autogazu 3,15 zł/l (-2 gr/l).

Reklama

"Najwięcej taniał olej napędowy średnio o 18 gr/l, ale w zależności od stacji spadki w przypadku diesla sięgały nawet 30 groszy na litrze" - poinformował BM Reflex.

Analitycy przypomnieli, że w ciągu około dwóch tygodni diesel na stacjach zdrożał o 64 gr na litrze. Ceny benzyny 95 spadły do poziomu z kwietnia br. i oddaliły się od rekordu z 10 czerwca br. o 1,44 zł/l. Ceny diesla wciąż przekraczają poziom 7 zł/l i są niższe od marcowego rekordu o 28 gr/l - dodano.

Obniżki cen paliw

"To, że obecnie ceny paliw spadają, nie daje nam gwarancji, że taka sytuacja się utrzyma. Najbardziej narażone na zmienność, a co za tym idzie na ewentualny wzrost, będą ceny oleju napędowego" - zaznaczyli analitycy BM Reflex.

Ceny ropy naftowej w najbliższym czasie

Zwrócili uwagę, że w skali ubiegłego tygodnia ropa Brent potaniała niecałe 3 dol. za baryłkę i w piątek rano listopadowa seria kontraktów wyceniana była na 91 dol. za baryłkę. Rosyjska ropa Urals kosztowała około 68 dol. za baryłkę.

"Oczekiwania dalszego zacieśniania polityki monetarnej przez ECB i Fed wraz z polityką zero COVID w Chinach - największym importerze ropy naftowej na świecie - rynek odbiera jako czynniki wpływające ujemnie na tempo wzrostu konsumpcji paliw poprzez ograniczenie tempa wzrostu gospodarczego" - zaznaczyli analitycy.

W ich ocenie bez znaczenia dla rynku była decyzja OPEC+, który co prawda po raz pierwszym od ponad dwóch lata zdecydował o zmniejszaniu wydobycia w październiku, ale skala redukcji jest symboliczna - 0,1 mln baryłek dziennie - wskazano. 

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ceny paliw
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy