Naładowana technologią - nowa Acura RLX

Wiosną do amerykańskich salonów trafi topowa limuzyna Acury - RLX. Zastąpi ona model RL, czyli odpowiednik nieoferowanej już w naszym kraju Hondy Legend.

Podobnie jak mniejszy model TL, Acura RLX jest sedan udającym liftbacka. Auto jest o około 125 kg lżejsze od poprzednika, a przy tym ma oferować najbardziej przestronną kabinę w klasie.
Podobnie jak mniejszy model TL, Acura RLX jest sedan udającym liftbacka. Auto jest o około 125 kg lżejsze od poprzednika, a przy tym ma oferować najbardziej przestronną kabinę w klasie.Acura
RL - poprzednik RLX-a - był odpowiednikiem Hondy Legend. Acura

Nie bez powodu topowa Acura otrzymała nową nazwę - zmianę w stosunku do poprzednika widać na pierwszy rzut oka. Model ma bardziej dynamiczne linie nadwozia, niemal w całości przeniesione z koncepcyjnej wersji, zaprezentowanej wiosną br. w Nowym Jorku. Dotyczy to również w pełni LED-owych przednich lamp. Zależnie od wersji, auto porusza się na 18- lub 19-calowych obręczach, zaprojektowanych z myślą o obniżeniu hałasu. W tym samym celu inżynierowie Acury zastosowali również przednią i boczne szyby z dodatkową izolacją akustyczną.

Deskę rozdzielczą zdominowały dwa ekrany o średnicy 8 i 7 cali, odpowiadające za sterowanie systemem multimedialnym. Lista wyposażenia RLX-a obejmuje m.in. 3-strefową klimatyzację, system audio ELS z 10 lub 14 głośnikami, a także nowe systemy aktywnego bezpieczeństwa (np. aktywny tempomat i układ automatycznego hamowania).

Szlachetną naturę RLX-a podkreśla perforowana skóra oraz wstawki z naturalnego drewna i aluminium.Acura
Silnik RLX-a to pierwsza V-szóstka Hondy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. 90 proc. maksymalnego momentu obrotowego generuje w zakresie 2000-6600 obr./min. Acura

Początkowo RLX będzie dostępny z nowym, 3,5-litrowym silnikiem V6 o mocy 314 KM i maksymalnym momencie obrotowym 368 Nm, wyposażonym w system odłączania połowy cylindrów podczas jazdy z niewielkim obciążeniem. W efekcie auto ma deklasować konkurencję pod względem zużycia paliwa (wg producenta średnio 9,8 l/100 km). 6-biegowy automat kieruje siłę napędową do kół przedniej osi. 

Przednie zawieszenie RLX-a wykorzystuje podwójne wahacze, a tylne - konstrukcję wielowahaczową. Zupełną nowością jest układ kierowniczy z systemem skrętnych kół tylnej osi, sterowanych... niezależnie. Elektronika monitoruje i osobno dobiera kąt skrętu lewego oraz prawego koła. Cel? Lepsza zwrotność na parkingu i zwinność podczas szybkiej jazdy.

W przyszłym roku do oferty dołączy wersja hybrydowa z benzynowym silnikiem V6 i trzema jednostkami elektrycznymi o łącznej mocy 370 KM. Będzie ona wyposażona w napęd na wszystkie koła z zaawansowanym systemem "przerzucania" momentu obrotowego między kołami.

Acura RLX

Naładowana technologią - nowa Acura RLX (czytaj artykuł)

Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura
Acura RLXAcura

Nowy RLX będzie w USA konkurować z Lexusem GS, Infiniti M, Audi A6, BMW serii 5 i Mercedesem klasy E, a także z Cadillakiem CTS i Lincolnem MKS.

Acura jest pierwszą japońską marką premium, utworzoną przez Hondę w 1986 roku. W przeciwieństwie do Lexusa i Infiniti, jej auta nie są oferowane w Europie.

Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas