Najoszczędniejszy Golf w historii
3,2 l/100 km - tyle ma średnio zużywać nowy Volkswagen Golf BlueMotion ze 110-konnym silnikiem 1.6 TDI.
W trosce o niższy apetyt na paliwo, najbardziej oszczędna wersja Golfa otrzymała opony o niskich oporach toczenia, 5-biegową, manualną skrzynię biegów z dłuższymi przełożeniami, system start-stop i system rekuperacji (seryjne także w innych wersjach modelu) oraz modyfikacje aerodynamiczne. Niższe o 15 mm zawieszenie, spojler na krawędzi dachu i słupkach C, zamknięta osłona chłodnicy oraz osłona podwozia pozwoliły osiągnąć jeden z najniższych w klasie współczynnik oporu powietrza, równy 0,27.
Do napędu Golfa BlueMotion posłuży 1,6-litrowy turbodiesel o mocy 110 KM (o symbolu EA288) i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm, dostępnym w przedziale 1500-2750 obr./min. I tu nie obyło się bez modyfikacji. Niemieccy inżynierowie zastosowali nowy system sterowania pompą wodną oraz układem chłodzenia (ze skróconą fazą rozgrzewania silnika), dwustopniową pompę oleju oraz chłodzony cieczą intercooler.
Po tych zabiegach Golf ma średnio zużywać jedynie 3,2 l oleju napędowego na każde 100 km - to o 15 proc. mniej od poprzednika, który według VW potrzebował w cyklu mieszanym 3,8 l/100 km.
Prędkość maksymalna samochodu wynosi 202 km/h.
Ze względu na masę, aerodynamikę i opory toczenia nowy Golf BlueMotion będzie wyposażony wyłącznie w 15- lub 16-calowe koła.
Volkswagen Golf BlueMotion
Najoszczędniejszy Golf w historii (czytaj artykuł)
Nowy Golf VII w wersji BlueMotion świętuje swoją premierę podczas salonu samochodowego w Paryżu.
Marcin Sobolewski