Najnowsze wyniki crash testów Euro NCAP

Euro NCAP przeprowadziło próby zderzeniowe kolejnych aut, które debiutują właśnie na europejskim rynku. Tym razem – co ostatnimi czasy nie jest wcale normą – obyło się bez kompromitujących wpadek.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo GiuliaInformacja prasowa (moto)

Specjaliści od bezpieczeństwa pojazdów wzięli na warsztat Alfę Romeo Giulię, Seata Ateca i Volkswagena Tiguana. Wszystkie samochody otrzymały maksymalną notę ogólną - pięciu gwiazdek.

Alfa Romeo Giulia - crash test 

Najwięcej powodów do radości mogą mieć przedstawiciele Alfy Romeo. W kategorii zabezpieczenia dorosłych pasażerów przed skutkami wypadków auto zanotowało rewelacyjny wynik 98 punktów procentowych! Bezpieczeństwo najmłodszych oceniono na wysokie 81 proc., pieszych na 69 proc. Biorąc pod uwagę zaawansowanie konstrukcji i poziom wyposażenia, zaskakująco niewiele punktów (zaledwie 60 proc.) przyznano Giulii za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo.

W testach zderzeniowych dobrze wypadł również pierwszy w historii SUV ze znaczkiem Seata. Model Ateca otrzymał 93 proc. punktów za ochronę dorosłych i 84 proc. za ochronę dzieci. Poziom zabezpieczenia pieszych oceniono na wysokie (biorąc pod uwagę rodzaj nadwozia) 71 proc., dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo na 60 proc.

Wpadki nie zaliczył też nowy Volkswagen Tiguan. Mimo bliskiego pokrewieństwa z Atecą wyniki auta w poszczególnych kategoriach były nieznacznie lepsze, niż w przypadku hiszpańskiego kuzyna. Samochód otrzymał 96 punktów procentowych za ochronę dorosłych i 84 punkty procentowe za ochronę dzieci. Dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo oceniono na 68 proc. - poziom zabezpieczenia przed skutkami wypadków pieszych - na 72 proc.

Seat Ateca - crash test 

Z wyników testów najbardziej zadowoleni mogą być klienci Alfy Romeo. Ogólne wyniki stawiają samochód wśród najlepszych w klasie. To ważne, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę pogłoski o tym, że przyczyną opóźnienia wprowadzenia modelu na europejskie rynki miały być właśnie problemy z wewnętrznymi testami zderzeniowymi.

Volkswagen Tiguan - crash test 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas