Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne
Toyota, Mercedes i BMW to trzy najbardziej wartościowe marki samochodów w rankingu Best Global Brands 2012. Największy wzrost odnotował Nissan oraz Hyundai.
Najbardziej wartościową marką świata w rankingu jest Coca-Cola z wynikiem 77,84 mld dolarów, o 8 proc. wyższym niż przed rokiem. Tuż za nią plasuje się Apple, który odnotował w tym roku rekordowy, 129-proc. wzrost (76,59 mld dol.), oraz IBM (75,53 mld dol., +8 proc).
Wśród marek motoryzacyjnych najlepiej wypadła Toyota, która uplasowała się na 10. miejscu (30,28 mld dol., +9 proc.). Niewiele gorzej wypadł Mercedes (11. miejsce z wynikiem 30,1 mld dol., +10 proc.) oraz BMW (12. miejsce z wynikiem 29,1 mld dol., +18 proc.).
Kolejne miejsca przypadły markom: Volkswagen (39.), Ford (45.), Hyundai (53.), Audi (55.), Porsche (72.), Nissan (73.) oraz Kia (87.). Ta ostatnia pojawiła się na liście po raz pierwszy w historii rankingu. Wszystkie wymienione marki zaliczyły wzrosty; najwyższy odnotował Nissan (+30 proc.) oraz Hyundai (+24 proc.).
Ranking Best Global Brands powstaje w oparciu o analizę zarządzania markami, gamy produktów oraz inwestycji koncernów. Odpowiadająca za jego sporządzenie firma Interbrand tłumaczy sukces Toyoty przywiązaniem klientów i rozbudowaną ofertą, włącznie z autami z napędem hybrydowym.
Pełen ranking znajduje się na stronach Interbrand.
Marcin Sobolewski