Mitsubishi Eclipse Cross w rajdzie Dakar

Chociaż zespoły fabryczne Mitsubishi od lat nie angażują się już w sporty motorowe (od 2005 roku w WRC, a od 2009 w Dakar) to 12 zwycięstw w rajdzie Dakar i 5 tytułów mistrzowskich w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata (WRC) wciąż są znakiem rozpoznawczym marki.

Producenta do rywalizacji w sportach motorowych motywują lokalni importerzy. Na przykład we wczesnych latach 80-tych francuski przedstawiciel Mitsubishi o nazwie SONAUTO podjął decyzję, aby wziąć udział w Rajdzie Dakar w ówczesnym Pajero. Z kolei dziś w tym samym rajdzie prototypowy egzemplarz Mitsubishi Eclipse Cross (T1 Proto) wystawi Mitsubishi Motors Spain. Za kierownicą zasiądzie lokalna zawodniczka, Cristinie Gutierrez, którą pilotował będzie Pablo Huete.

Cristina wystąpi w Dakarze po raz trzeci, po startach w 2017 oraz w 2018 roku, kiedy dotarła do mety jako najwyżej sklasyfikowana kobieta.

Reklama

Stawiając sobie za cel miejsce na mecie wśród 20 najlepszych kierowców, Cristina Gutiérrez pojedzie w 41 edycji Rajdu Dakar prototypem Mitsubishi Eclipse Cross T1.
Samochód tylko z zewnątrz przypomina auto, które możemy kupić w salonie. Prototyp otrzymał stalową klatkę bezpieczeństwa, którą obudowano karoserią z włókna węglowego. Zawieszenie oparte jest o podwójne amortyzatory na każdym kole, o regulowanej sile tłumienia.


Przy przedniej i tylnej osi znalazł się mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Stały napęd wszystkich kół realizowany jest za pomocą centralnego mechanizmu różnicowego.

Eclipse Cross Proto napędzany jest silnikiem o mocy 340 KM, który współpracuje z sekwencyjną, sześciostopniową przekładnią. Auto waży 1850 kg.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy