Mercedes zaprezentował zupełnie nowe silniki

Niemcy przygotowali cztery nowe jednostki napędowe, wykorzystujące architekturę modułową.

Podobne rozwiązanie zastosowało już BMW, a teraz w jego ślady idzie Mercedes. Głównym założeniem, w obu przypadkach, jest stała pojemność każdego cylindra, wynosząca 500 ccm.

Najmniejszy nowy silnik ma 2 litry pojemności i wykorzystuje instalację elektryczną o napięciu 48V. Pozwala ona na zastosowanie elektrycznej pompy wody, a alternatora zintegrowanego z rozrusznikiem.

Nieco więcej wiadomo na temat większego, sześciocylindrowego silnika o pojemności 3,0 l. Również wykorzystuje on 48-voltową instalację elektryczną, która umożliwia zastosowanie elektrycznego kompresora. Moc maksymalna tej wersji ma wynosić 408 KM i 500 Nm.

Drugi silnik R6 (Mercedes wraca do rzędowych jednostek sześciocylindrowych), to diesel, który z 3 litów pojemności ma rozwijać 313 KM i 650 Nm.

Na szczycie gamy nowych jednostek, stoi silnik przygotowany przez Mercedes-AMG - 4-litrowe V8 o mocy 476 KM i maksymalnym momencie obrotowym, wynoszącym 700 Nm. Jednostkę napędową wyposażono w układ odłączania cylindrów.

Reklama

Nowe silniki zobaczymy pod maskami Mercedesów już w przyszłym roku. Trafią one chociażby do zmodernizowanej klasy S.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy