Mercedes kupuje akumulatory za 20 mld euro

Mercedes, po zainwestowaniu miliardów euro w rozwój floty aut elektrycznych i rozbudowę globalnej sieci fabryk akumulatorów, robi kolejny krok kupując ogniwa za sumę ponad 20 miliardów.

Firma zainwestuje 10 mld euro w rozbudowę gamy elektrycznych pojazdów i kolejny miliard euro w rozwój światowej sieci fabryk akumulatorów, działającej w ramach globalnej sieci produkcyjnej.

"Dzięki tak znaczącemu zamówieniu na ogniwa akumulatorów - (na okres) do 2030 roku, osiągamy kolejny kamień milowy w elektryfikacji przyszłych aut elektrycznych naszej marki produktowo-technicznej EQ. W ten sposób, wraz z naszymi partnerami, zapewniamy dostawy dla naszej globalnej sieci produkcji akumulatorów - tak dzisiaj, jak i w przyszłości, z wykorzystaniem najnowszych technologii" - powiedział Wilko Stark, który od października 2018 r. jest Członkiem Zarządu Mercedes-Benz Cars ds. zamówień i jakości dostawców.

W globalną sieć produkcji akumulatorów, działającą w ramach światowej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Cars, Daimler inwestuje ponad 1 mld euro. Globalna sieć produkcji akumulatorów Mercedesa w przyszłości będzie składać się z ośmiu fabryk na trzech kontynentach. Pierwsze zakłady w Kamenz prowadzą już produkcję seryjną, a na początku 2019 r. obok nich ruszy druga fabryka. Dwie kolejne powstaną w Stuttgarcie-Untertürkheim, jedna przy firmowych zakładach w Sindelfingen i po jednej przy zakładach w Pekinie (Chiny), Bangkoku (Tajlandia) oraz Tuscaloosa (USA).

Do 2022 r. nastąpi elektryfikacja całego portfolio Mercedesa. W każdym segmencie, od smarta do SUV-ów, dostępne będą różne zelektryfikowane alternatywy dla wersji spalinowych. Łącznie, nabywcy będą mieli do wyboru ponad 130 zelektryfikowanych wariantów - od modeli z 48-woltową instalacją elektryczną, przez układ EQ Boost i hybrydy plug-in, aż po ponad 10 pojazdów całkowicie elektrycznych, zasilanych akumulatorowo lub energią z ogniw paliwowych. Do 2025 r. sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym ma wzrosnąć do 15-25% całkowitej sprzedaży jednostkowej - w zależności od indywidualnych preferencji klientów oraz rozwoju publicznej infrastruktury.

Reklama

Już od 2010 r. koncern Daimler gromadzi doświadczenie w zakresie elektrycznych aut ciężarowych, a w ub.r. wprowadził na rynek i przekazał klientom pierwszą produkowaną seryjnie ciężarówkę wyłącznie na prąd: lekki pojazd ciężarowy Fuso eCanter. Od czerwca 2018 r. na niemieckich drogach swoje walory prezentuje całkowicie elektryczny eActros dla ciężkiego transportu dystrybucyjnego. We wrześniu oddział Mercedes-Benz Trucks przekazał klientowi do codziennej eksploatacji pierwszego z 10 eActrosów z tzw. innowacyjnej floty.

Seryjna produkcja w segmencie autobusów rozpoczęła się jesienią 2018 r., a pierwszy egzemplarz Mercedesa eCitaro został niedawno dostarczony do operatora transportu publicznego w Hamburgu - Hamburger Hochbahn AG. Oddział Mercedes-Benz Vans elektryzuje całą swoją flotę aut użytkowych - zaczynając od eVito, czyli całkowicie elektrycznego vana klasy średniej, dostarczanego od listopada 2018 r. W drugiej połowie 2019 r. dołączy do niego eSprinter. Jednocześnie Mercedes-Benz Vans wykracza poza same pojazdy i wraz z klientami opracowuje kompleksowe rozwiązania systemowe dla konkretnych flot. Dwa takie przykłady ścisłej integracji z potrzebami klienta to pilotażowe projekty prowadzone z firmami Hermes i Amazon Logistics. Hermes Germany otrzyma 1500 elektrycznych transporterów Mercedes-Benz wraz z odpowiednio efektywną infrastrukturą ładowania, z kolei Amazon Logistics odbierze ponad 100 egzemplarzy eVito do użytku w Bochum i Dusseldorfie. 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy