Mercedes klasy A wyceniony w Polsce

To już czwarta odsłona klasy A, ale druga jako kompaktowego hatchbacka. Właśnie poznaliśmy ceny trzech pierwszych wersji dostępnych na polskim rynku.

Nowy Mercedes klasy A wyróżnia się w gamie niemieckiego producenta nie tylko wyglądem (obecnie podobnie wystylizowano póki co tylko nowego CLSa), ale także koncepcją wnętrza i jego wyposażeniem. Producent zrezygnował bowiem zupełnie z analogowych zegarów i każdy egzemplarz wyjeżdża z fabryki z szerokim, wolnostojącym panelem, w którym umieszczono dwa ekrany o przekątnej 7 cali. Na jednym z nich wyświetlane są zegary i wskazania komputera, a na drugim informacje o multimediach. Obydwa ekrany możemy obsługiwać touchpadami na kierownicy, a prawy dodatkowo dużym gładzikiem między fotelami (Mercedes zrezygnował zupełnie z obsługi za pomocą pokrętła).

Reklama

Obecnie dostępny jest tylko jeden diesel, wersja 180 d (1,5 l, 116 KM), która (przynajmniej na razie) łączona jest seryjnie z automatyczną, 7-stopniową przekładnią. Jej wyposażenie obejmuje również klimatyzację, tempomat, aluminiowe felgi, światła LED do jazdy dziennej, kamerę cofania i częściowo skórzaną tapicerkę. Kosztuje ona 126 100 zł.

Nieznacznie taniej można kupić wersję benzynową A 200 (123 200 zł), która co prawda ma skrzynię manualną, ale za to jej silnik 1,4 l rozwija aż 163 KM. Bogatsze jest także wyposażenie, które obejmuje 17-calowe alufelgi i w pełni LEDowe główne reflektory.

Na szczycie gamy stoi odmiana A 250, której 2-litrowy silnik rozwija 224 KM i seryjnie łączony jest z 7-biegową skrzynią. Została ona wyceniona na 142 400 zł.

Lista dodatków dostępnych w nowym Mercedesie klasy A jest dość długa i obejmuje między innymi elektrycznie sterowane, podgrzewane i wentylowane fotele, dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala, nagłośnienie Burmester, pakiet systemów bezpieczeństwa z asystentem jazdy w korkach, stylizację AMG, szklany, otwierany dach i wyświetlacz head-up.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy