Masz kochankę? Kup...

Kardynał Bolonii, Carlo Caffarra, skrytykował producentów samochodów Renaulta za reklamę telewizyjną, która jego zdaniem jest "chwaleniem poligamii", czemu natychmiast zaprzeczyła dyrekcja tej francuskiej firmy.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Chodzi o nowego scenica.

Kwestionowana przez księdza kardynała reklama pokazuje ojca, który zabiera do pakownego samochodu swoje dzieci pochodzące z kilku różnych związków.

Kardynał Caffarra na kongresie katolickim, który odbył się w tych dniach w Bolonii, powiedział, że widział reklamę telewizyjną, "w której dla podkreślenia wielkiej pojemności auta zachwala się poligamię".

"Ładny samochód, który pozwala prowadzącemu go mężczyźnie na zabranie wszystkich dzieci, jakie ma z różnymi kobietami" - opisał reklamę kardynał Bolonii.

"Jest rzeczą niedopuszczalną, aby w kraju, który uznaje monogamię za wartość pozostającą poza dyskusją, działy się takie rzeczy" - powiedział hierarcha katolicki.

Kardynał Caffarra dodał, że "we Włoszech istnieją już przesłanki kulturowe dla ustawowego zaakceptowania poligamii".

Po zapoznaniu się z opinią kardynała dyrektor generalny Renault we Włoszech Jacques Bousquet wyraził zaskoczenie z powodu takiej interpretacji reklamy. Tłumaczył się, że Renault kierował się tolerancją i chciał jedynie podkreślić zalety nowego modelu samochodu.

Zobacz reklamę, która oburzyła kardynała

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas