Lotus świętuje

Brytyjskie zakłady Lotusa w Hethel opuścił właśnie tysięczny egzemplarz modelu Exige S.

1000. egzemplarz Lotusa Exige S
1000. egzemplarz Lotusa Exige SLotus

Odświeżony Exige S zadebiutował jesienią w 2012 roku. Auto napędzane jest benzynowym, doładowanym mechanicznie silnikiem V6 zapożyczonym od Toyoty. Z pojemności 3,5 l jednostka rozwija moc 350 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm.

Sprzedaż Lotusa wzrosła w tym roku o 46 proc. - szacuje się, że do końca roku osiągnie poziom 2000 szt. Istotną nowością jest Exige S z automatyczną skrzynią biegów.

Co ciekawe, Exige S największą popularnością cieszy się na rynku... japońskim. Dalsze pozycje na liście klientów zajmują kolejno: Brytyjczycy, Szwajcarzy, Australijczycy, obywatele Hong Kongu i Belgowie.

Tymczasem należący między innymi do malezyjskiego Protona Lotus przechodzi głęboką restrukturyzację. Nowy dyrektor generalny firmy, Jean-Marc Gales, wcześniej pracujący dla koncernu PSA, odrzucił pomysł produkcji nowej generacji Lotusa oraz własnych silników. Lotus pozostanie niszowym producentem, a w przyszłości gama jego modeli ma obejmować także SUV-a oraz sedana. Na razie skupi się natomiast na rozbudowie gamy obecnych modeli - Elise, Evora oraz Exige, oraz poszerzeniu sieci dealerskiej. Niestety, restrukturyzacja ma wiązać się również ze zwolnieniem do 300 osób, czyli około jednej piątej wszystkich zatrudnionych przez Lotusa.

Lotus Exige S

Lotus Exige S (więcej informacji)

Lotus Exige SLotus
Lotus Exige SLotus
Lotus Exige SLotus
Lotus Exige SLotus
Lotus Exige SLotus
Lotus Exige SLotus
Lotus Exige SLotus
Lotus Exige SLotus
Lotus Exige SLotus
Lotus Exige SLotus
Lotus Exige SLotus
Lotus Exige SLotus
Lotus Exige SLotus

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas