Lexus UX, czyli najmniejszy SUV marki

Japończycy już od pewnego czasu zapowiadali, że mają w planach poszerzenie swojej oferty o miejskiego SUVa, który został nareszcie zaprezentowany w Genewie.

Lexus UX
Lexus UXLexus

Lexus UX mierzy 4496 mm długości, 1840 mm szerokości oraz 1520 mm wysokości, zaś jego rozstaw osi to 2640 mm. Nie jest więc znacznie mniejszy, od NXa (na długość o 135 mm), a do tego zaprojektowano go w podobny sposób, nie szczędząc, typowych dla Lexusa, ostrych kątów i krawędzi. Na szczęście otrzymał swój własny charakterystyczny wygląd - LEDy do jazdy dziennej zostały (ponownie) zintegrowane z głównymi reflektorami, zaś tylne połączone są czerwoną blendą.

Lexus UX

Lexus UXLexus
Lexus UXLexus
Lexus UXLexus
Lexus UXLexus
Lexus UXLexus
Lexus UXLexus
Lexus UXLexus
Lexus UXLexus
Lexus UXLexus
Lexus UXLexus
Lexus UXLexus
Lexus UXLexus
Lexus UXLexus
Lexus UXLexus
Lexus UXLexus
Lexus UXLexus

Wnętrze również wykorzystuje elementy znane z innych Lexusów, takie jak wirtualne zegary z centralnym pierścieniem, charakterystyczne pokrętła na daszku nad nimi, a także (niestety) obsługę systemu multimedialnego za pomocą touchpada. Podczas konfigurowania klienci będą mieli do wyboru różne rodzaje skórzanych tapicerek (gładkie i pikowane), wykonanych zgodnie z tradycjami japońskich rzemieślników.

Pod maską znajdziemy, jakżeby inaczej, hybrydowy układ napędowy. Wykorzystuje on 2-litrową, wolnossącą jednostkę oraz silnik elektryczny, a w wersji z napędem na cztery koła, drugiego "elektryka" przy tylnej osi. W obu przypadkach moc systemowa wynosi 178 KM, a przenoszona jest ona na koła za pośrednictwem przekładni e-CVT. Akumulator niklowo-wodorkowy umieszczono pod tylną kanapą, więc jego obecność nie wypływa na pojemność bagażnika.

Lexus UXLexus

Alternatywą będzie nowy, 2-litrowy silnik benzynowy, łączony z kolejną nowością - skrzynią Direct Shift-CVT, wyposażoną w dodatkową przekładnię zębatą, co ma pozwalać na szybszą reakcję, szczególnie podczas ruszania. Do przełączania się między skrzyniami służy mokre sprzęgło wielopłytkowe.

Lexus UXInformacja prasowa (moto)

Lexus UX wyposażony będzie w najnowszą wersję pakietu systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System+, obejmujących adaptacyjny tempomat, automatyczne sterowanie światłami drogowymi, odczytywanie znaków drogowych oraz ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas