"Lexus" od Hyundaia?

Niedawno informowaliśmy, że dzięki ofensywie modelowej sprzedaż koncernu Hyundai-Kia przekroczyła na rynkach europejskich pułap 521 tysięcy pojazdów.

Hyundai equus
Hyundai equusInformacja prasowa (moto)

W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (pierwsze dziesięć miesięcy) to wzrost o cztery procent. Co ważne, taki wynik oznacza również, że po raz pierwszy w historii, europejscy klienci częściej decydowali się na nową kię i hyundaia niż toyotę i lexusa!

Okazuje się jednak, że Koreańczycy nie zamierzają spocząć na laurach i również zamierzają podążyć drogą wytyczoną niegdyś przez Lexusa.

Władze koncernu Hyundai-Kia noszą się właśnie z zamiarem powołania do życia nowej marki premium, której zadaniem byłoby konkurowanie z największymi graczami tego segmentu, jak Audi, BMW czy Mercedes.

Wszystko wskazuje na to, że marka otrzyma nazwę Genesis. Pod jej szyldem oferowane będą reprezentacyjne limuzyny (np. nowy equus) i coupe. Taka strategia koncernu wiąże się z planowanym rozszerzeniem ekspansji na rynku USA. Jak pokazuje przykład Lexusa i Infiniti szanse powodzenia są duże.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas