Lexus LC F już powstaje!
Lexus zarejestrował w europejskim urzędzie patentowym znak towarowy „LC F”, co ostatecznie dowodzi zamiaru wprowadzenia do oferty sportowej wersji flagowego coupé LC.
Wniosek o rejestrację nazwy "LC F" złożono 3 lutego. Uzupełnienie gamy modeli o sportową wersję będzie naturalną konsekwencją strategii japońskiego producenta. Obecnie w ofercie firmy znajdują się dwa modele, które oprócz wersji konwencjonalnej i hybrydowej dostępne są także w odmianie wyczynowej - duży sedan GS i sportowe coupé RC.
Flagowe coupé Lexusa najpierw jednak trafi do klientów wiosną tego roku w dwóch wersjach silnikowych. Hybrydowy LC 500h będzie dostępny z nową jednostką Multi Stage Hybrid System, wyposażoną w 3,5-litrowy silnik V6 i dwa silniki elektryczne. LC 500 z kolei napędza wolnossący silnik V8 o mocy 477,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm z 10-biegową przekładnią automatyczną, który rozpędza auto od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 4,5 sekundy.
I właśnie tu pojawia się pytanie - jaki silnik trafi do wyczynowego Lexusa LC F, skoro widlastą ósemkę, znaną z GS F i RC F, zastosowano już w standardowej wersji LC 500? Według nieoficjalnych informacji, mogłaby to być jednostka V8 twin-turbo o mocy około 600 KM. Na wyjaśnienie tej zagadki poczekamy jednak zapewne około roku.