Lancer WRC2 zadebiutuje w Finlandii

Mitsubishi Lancer WRC2, zmodyfikowana wersja Mitsubishi Lancera WRC zadebiutuje podczas Rajdu Finlandii (8-11 sierpnia) dziewiątej rundy mistrzostw świata.

Mitsubishi Lancer WRC2
Mitsubishi Lancer WRC2INTERIA.PL

Na szutrowe odcinki specjalne w okolicach Jyvaskyla wyruszą trzy Mitsubishi Lancery WRC2 reprezentujące fabryczny team Marlboro Mitsubishi Ralliart. Z numerami "7" i "8" pojadą dwa etatowe duety: Francois Delecour i Daniel Grataloup oraz Alister McRae i David Senior.

W trzecim Lancerze WRC2 z numerem startowym "9" zasiądą Jani Paasonen i Arto Kapanen. Fińska załoga startowała już w tym roku w barwach Marlboro Mitsubishi Ralliart w rajdach Szwecji i Cypru.

Mitsubishi Lancer WRC jest najmłodszym samochodem rajdowym zbudowanym w specyfikacji World Rally Car. Jego debiut nastąpił podczas Rajdu San Remo, w październiku 2001 roku. Zastąpił on słynnego Mitsubishi Lancera Evolution grupy A, dzięki któremu zespół Mitsubishi wywalczył cztery tytuły mistrza świata w klasyfikacji indywidualnej (1996, 1997, 1998, 1999) oraz jeden wśród producentów (1998). Zaledwie po dziesięciu miesiącach od pierwszego startu Lancera WRC na rajdowych trasach pojawi się jego następca - Mitsubishi Lancer WRC2.

Nowy samochód rajdowy będący modyfikacją już istniejącego modelu został poddany wielu zmianom. Zgodnie z regulaminami FIA gruntowna modernizacja samochodu rajdowego jest możliwa tylko raz w roku i musi zostać potwierdzona procesem homologacyjnym. Wspomnianej procedurze został również poddany Mitsubishi Lancer WRC2 i po pomyślnej decyzji inspektorów FIA wystartuje w Rajdzie Finlandii.

Zewnętrznie nowy samochód nie różni się od swojego poprzednika. Niewielkie zmiany widoczne są tylko w przednim zderzaku i spoilerze. Modyfikacje objęły następujące obszary:

Przed pierwszym startem w rajdzie Mitsubishi Lancer WRC2 został poddany wielodniowym testom. Zespół Mitsubishi Marlboro Ralliart przeprowadzał je na południu Francji oraz w Finlandii. Podczas jazd testowych za kierownicą samochodu zasiadali: Lasse Lampi, doradca sportowy i techniczny zespołu oraz Francois Delecour i Jani Paasonen.

Francois Delecour i Jani Paasonen podkreślają, że liczne zmiany wpłynęły korzystnie na charakterystykę prowadzenia samochodu. Nowy Mitsubishi Lancer WRC2 jest bardziej stabilny podczas przyspieszania i hamowania, podczas jazdy w tzw. szybkich zakrętach i jest bardziej "precyzyjny i posłuszny" kierowcy. Poprawa osiągów w zakresie niskich i średnich obrotów silnika zaowocowała z kolei zmniejszeniem zmian biegów podczas jazdy. Zmiany w systemie przeniesienia napędu oraz w zawieszeniu powodują mniejsze zużycie opon, co w konsekwencji poprawia osiągi samochodu, w którym zgodnie z obowiązującym regulaminem ogumienie można zmieniać tylko w parku serwisowym, zazwyczaj co dwa lub trzy odcinki specjalne.

MITSUBISHI LANCER WRC2 - dane techniczne:

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas