Kulig z Baranem zaczynają od Szwecji
Janusz Kulig wraz ze swoim pilotem Jarosławem Baranem rozpoczną tegoroczny sezon rajdowy od startu w Szwecji. W eliminacji mistrzostw świata Polacy pojadą N-grupowym Mitsubishi Lancerem Evo VI.
Kulig z Baranem są już w Norwegii, gdzie przez trzy dni trenować będą razem z Sebastianem Lindholmem. Będzie to także okazją do znalezienia optymalnych ustawień samochodu na zbliżający się rajd. W najbliższy poniedziałek cała ekipa przeniesie się do Szwecji i rozpocznie ostatnie przygotowania przed startem.
-
Nie udało nam się potrenować na śniegu w Polsce
- wyjaśniał Janusz Kulig. -
Najpierw, gdy były wspaniałe warunki, nie mieliśmy samochodu. Kiedy auto było już gotowe, stopniał śnieg. Stąd wyjazd do Norwegii, gdzie będziemy mieli po raz kolejny okazję ćwiczyć pod okiem mistrza Sebastiana Lindholma.
Kulig z Baranem startowali już w Rajd Szwecji. -
To wspaniała impreza
- stwierdził kierowca -
W tym roku jest bardzo mocna stawka w N-kach. Wyjątkowo wymagający są zwłaszcza lokalni zawodnicy. Trudno jest walczyć z Finami i Szwedami na ich własnym terenie. Zwłaszcza na tak szybkim rajdzie. Ale bardzo lubię tę trasy. Mają one niepowtarzalną atmosferę.
Pytany o plany na sezon 2003 Janusz Kulig przyznaje: -
Jeszcze ich nie znamy. Staramy się dopiąć budżet. Do Szwecji jedziemy dzięki Mobil 1, Ferro, Actinie i kilku innym firmom. Pomysły mamy dwa. Albo będziemy startować w serii Mistrzostw Świata aut produkcyjnych Mitsubishi Lancerem. Wówczas pojedziemy na przepisowe sześć eliminacji, omijając Rajd Korsyki. Albo też pojedziemy serię rajdów do Mistrzostw Europy. Wtedy mogło by to być auto w specyfikacji WRC. Jeden i drugi pomysł bardzo mi się podoba. A ostateczna decyzja zapadnie po Rajdzie Szwecji.
Wicemistrzowie Europy roku 2002 nie znają jeszcze programu startów w Polsce. Janusz Kulig zdradził jedynie, że bardzo mu zależy na Rajdzie Polskim (eliminacji Mistrzostw Europy) oraz Rajdzie Krakowskim, rozgrywanym w rodzinnych stronach kierowcy.
Trasa tegorocznego Rajdu Szwecji liczy sobie 1938,72 km. Podzielona jest na siedemnaście odcinków specjalnych o łącznej długości 387,05 km. Najdłuższy OS ma 43,69 km. Baza rajdu zlokalizowana jest w Karlstad. Od poniedziałku (3 lutego) do środy (5 lutego) zawodnicy będą zapoznawali się z trasą. W czwartek (6 lutego) odbędzie się oficjalny trening. Pierwszy OS rusza w piątek (7 lutego) o godzinie 8:25. Meta rajdu zaplanowana jest na niedzielę (9 lutego) na godzinę 17:00.