Koniec przywileju dla elektryków. Warszawa zmienia reguły

Od niedzieli 28 kwietnia zaczną obowiązywać zmiany w regulaminie parkingów Parkuj i Jedź w Warszawie. Szczególnie niezadowoleni z nowych zasad mogą być kierowcy samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in.

Na 17 parkingach Park and Ride w Warszawie od niedzieli 28 kwietnia obowiązywać będą nowe zasady. Jest to efekt przyjęcia przez miejskich radnych odpowiedniej uchwały w listopadzie zeszłego roku. Za przyjęciem odpowiedniej uchwały głosowało 42 radnych, wstrzymało się 16. Co w takim razie zmieni się na warszawskich parkingach P+R?

Zmiany na parkingach P+R. Samochód zostawisz na cały weekend

Dotychczas parkingi były dostępne w godzinach 4:30-2:30 przez cały tydzień. Teraz będzie to obowiązywać jedynie w dni powszednie. W weekendy natomiast zakaz postoju w godzinach 2:31-4:29 nie będzie obowiązywać. Oznacza to de facto, że od 4:30 w piątek samochód będzie mógł stać na parkingu aż do 2:30 we wtorek.

Reklama

Wyższa opłata za parkowanie bez biletu

Od 28 kwietnia wzrośnie także opłata za korzystanie z miejsca parkingowego bez wykupionego biletu lub uprawnień do bezpłatnych przejazdów. Będzie ona wynosiła teraz 250 zł. Jeśli jednak zostanie zapłacona od razu w kasie parkingowej lub u kontrolera, zostanie zmniejszona o 100 zł. Warto przypomnieć, że pierwsze 20 minut jest bezpłatne. Jeśli kierowca chce zostawić samochód na dłużej, musi posiadać aktywny bilet Warszawskiego Transportu Publicznego: krótkookresowy (dobowy, trzydniowy, weekendowy) lub długookresowy (30- i 90-dniowy). Do pozostawienia auta na dłużej kierującego uprawnia również dokument pozwalający na bezpłatne przejazdy środkami transportu zbiorowego organizowanego przez stolicę.

Nie pobiera się opłaty za postój rowerów, motorowerów, motocykli i hulajnóg. Jeśli jednak pozostawimy na parkingu "pojazd nieuprawniony" (np. przyczepa), musimy liczyć się z opłatą w wysokości 100 zł. 

Zmiany na parkingach P+R. Będą opłaty za ładowanie

Spore zmiany będą dotyczyć kierowców samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Zniknie karta Eko, która pozwalała właścicielom wyżej wymienionych aut parkować poza godzinami otwarcia. To jednak nie koniec zmian dla właścicieli samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in. Od 28 kwietnia będą oni musieli płacić za ładowanie na parkingach. Stolica ustaliła stawkę na 1,61 zł za kWh. Ratusz tłumaczył w zeszłym roku, że taka decyzja wynika z rosnącej liczby aut z napędem elektrycznym, a co za tym idzie także z rosnącej liczby punktów ładowania. Kolejnym argumentem przemawiającym za wprowadzeniem opłat za ładowanie miały być rosnące ceny energii, które sprawiają, że koszt funkcjonowania stacji jest coraz większym obciążeniem dla budżetu komunikacyjnego.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: parkingi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy