Koniec fabryki Opla w Gliwicach. To przez nią upadło FSO?

Paweł Rygas

Oprac.: Paweł Rygas

Pierwszy Opel Astra wyprodukowany w Gliwicach
Pierwszy Opel Astra wyprodukowany w GliwicachInformacja prasowa (moto)

Zobacz również:

    FSO a fabryka w Gliwicach

    "Według amerykańskich założeń do budowy 70-80 tys. egzemplarzy rocznie wykorzystano by m.in. tłocznię, spawalnię, lakiernię i montażownię. Kością niezgody okazała się jednak załoga. W FSO pracowało wówczas około 17 tysięcy osób, a poziom zatrudnienia przy produkcji Vectry szacowano na... 2 do 3 tysięcy. Widmo pozostawienia bez pracy blisko 15 tysięcy osób przyniosło wybudzenie z amerykańskiego snu - drogi FSO i General Motors szybko się rozeszły” - wspominał na łamach tygodnika "Motor" ówczesny dyrektor FSO - Andrzej Tyszkiewicz.
    Fabryka Opla w Gliwicach przechodzi do historii
    Fabryka Opla w Gliwicach przechodzi do historiiInformacja prasowa (moto)

    Fabryka w Gliwicach - historia upadku

    Zobacz również:

      Stellantis wybudował nową fabrykę. Przez płot ze starą!

      Zobacz również:

        Fabryka Stellantis Gliwice.
        Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?