Koniec BMW M5
Koncern BMW zakończył produkcję M5 obecnej generacji. W ciągu pięciu lat powstało 20 548 egzemplarzy tego auta, co jest najlepszym wynikiem w historii M5.
Zdecydowana większość z tych samochodów (19 523) to sedany. Sprzedano tylko 1025 egzemplarzy kombi, które debiutowało w 2007 roku.
Najwięcej BMW M5 (8800 aut) trafiło do USA. Inne liczące rynki to brytyjski (1776), niemiecki (1647) i japoński (1357).
Historia BMW M5 rozpoczęła się 26 lat temu, w 1984 roku. Piąta generacja tego auta napędzana była wysokoobrotowym silnikiem V10 o mocy 507 KM. Samochód wyposażony był m.in. w sekwencyjną, siedmiobiegową skrzynię Drivelogic, układ kontroli startu (Launch Control), dyferencjał o ograniczonym poślizgu oraz aktywne zawieszenie (EDC).
Zakończenie produkcji BMW M5 piątej generacji wiąże się z wycofaniem z produkcji modelu 5 E60, który zastąpiony został generacją F10.