Kobiety w motoryzacji. Takich historii jest więcej!

Chociaż w powszechnej opinii historię motoryzacji kreślą mężczyźni, trzeba pamiętać, że złotymi zgłoskami zapisało się w niej wiele kobiet.

Paniom zawdzięczamy nie tylko najskuteczniejszą akcję promocyjną w historii (wycieczka Berty Benz), ale również takie wynalazki, jak np. wycieraczki. Od kobiecych imion powstało też kilka samochodowych ikon!

Tak było nie tylko z marką Mercedes, ale też najpopularniejszym w historii modelem Lotusa - Elise. Mało kto wie, że zaprezentowany w 1995 roku pojazd nazwany został na cześć wnuczki ówczesnego właściciela marki -  Romano Artioliego - Elise Artioli.

Prace nad nowym modelem trwały od początku lat dziewięćdziesiątych. Ostatecznie Lotus Elise doczekał się premiery w 1995 roku. Pierwszy produkcyjny egzemplarz wyjechał na drogi w roku 1996. W tym czasie firmę przejmował już z rąk Romano Artioliego malezyjski koncern Proton.

Reklama

Kilka dni temu, w 22 lata od zbudowania pierwszego produkcyjnego Lotusa Elise, Elise Artoli ponownie odwiedziła siedzibę brytyjskiej marki w Hethel. Wg Lotusa, który należy dziś do koncernu Geely, wizyta nie była planowana, ale odebrano ją jako "miłe zaskoczenie". Z tej okazji udostępniono do zdjęć historyczny, pierwszy produkcyjny egzemplarz Elise (drugi, jaki kiedykolwiek zbudowano), na masce którego - 22 lata temu - Elise Artolii pozowała do fotografii ze swoim dziadkiem. Wnuczka legendarnego właściciela firmy, który swego czasu dzierżył też ster władzy w Bugatti, miała również okazję przejechać się po torze testowym nowymi modelami Exige Sport 410 oraz Evora GT410 Sport.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy