Junior z silnikiem turbo
Co to za samochód? To Junior!
Alfa Romeo ujawniła swoje plany na najbliższe lata. W ofercie tego włoskiego producenta samochodów pojawią się wkrótce trzy nowe modele.
Najszybciej, bo w trzecim kwartale 2008 roku światło dzienne ujrzy najmniejszy i najtańszy model. Alfa junior będzie miała trzydrzwiowe nadwozie, mniejsze do 147 (długość poniżej 4 metrów) i konkurować ma np. z mini cooperem.
Co ciekawe, Alfa odchodzi od silników wolnossących. Źródłem napędu juniora będą bowiem jednostki benzynowe o pojemnościach 1.4 i 1.8 l wspomagane turbosprężarką! Ponadto w ofercie znajdzie się dobrze znany diesel o pojemności 1.9 l. Ceny juniora mają zacząć się od 16 tys. euro.
Nieco później, bo w drugim kwartale 2009 roku na rynku pojawi się następca modelu 166, czyli okręt flagowy Alfy o nazwie 169. Długość nadwozia tego samochodu będzie przekraczała 4.90 m. Oferta jednostek napędowych obejmie cztery silniki. Na uwagę zasługuje najmocniejszy z nich - będzie to jednostka V8 o pojemności 4.7 l, która znajdzie zastosowanie również w alfie 8C competizione. Alfa 169 zostanie zbudowana na tej samej płycie podłogowej, co nowe maserati quattroporte. Cena: między 40 a 55 tysięcy euro.
Ostatni nowy model to skonstruowany głównie z myślą o rynku amerykańskim, na który Alfa Romeo planuje powrót, crossover o nazwie roboczej CXover. Ma to być samochód łączący cechy pojazdów coupe i SUV-ów z nadwoziem o długości ok. 4.6 m. Pojazd ten zostanie zaprezentowany dopiero na początku 2010 roku. Jego cena ma wahać się (w zależności od wyposażenia i silnika) między 28 a 45 tys. euro.