Jubileuszowe BMW M5 na 30-lecie

30 lat temu zadebiutowała pierwsza generacja BMW M5. Z tej okazji na rynek trafi limitowana seria modelu, która poza subtelnymi akcentami stylistycznymi otrzyma silnik wzmocniony z 560 do 600 KM.

BMW M5 30 Jahre M5
BMW M5 30 Jahre M5BMW

BMW zbuduje tylko 300 egzemplarzy M5 "30 Jahre M5". Każdy z nich otrzyma lakier Frozen Dark Silver z palety Individual korespondujący z detalami w kolorze dymionego chromu, 20-calowe, dwukolorowe obręcze z ogumieniem 265/35 ZR 20 z przodu i 295/30 ZR 20 z tyłu, a także tapicerkę ze skóry i alcantary oraz aluminiowe okładziny deski rozdzielczej.

BMW M5 30 Jahre M5

BMW M5 30 Jahre M5 (2014)

BMW M5 30 Jahre M5 (2014)BMW
BMW M5 30 Jahre M5 (2014)BMW
BMW M5 30 Jahre M5 (2014)BMW
BMW M5 30 Jahre M5 (2014)BMW
BMW M5 30 Jahre M5 (2014)BMW
BMW M5 30 Jahre M5 (2014)BMW
BMW M5 30 Jahre M5 (2014)BMW
BMW M5 30 Jahre M5 (2014)BMW
BMW M5 30 Jahre M5 (2014)BMW
BMW M5 30 Jahre M5 (2014)BMW
BMW M5 30 Jahre M5 (2014)BMW

Model jest seryjnie zaopatrzony w pakiet Competition z obniżonym o 10 mm zawieszeniem, sztywniejszymi stabilizatorami i przeprogramowanym trybem M Dynamic, w porównaniu do "standardowych" odmian otrzymał jednak dodatowy zastrzyk mocy. Jego 4,4-litrowa V-ósemka biturbo generuje moc 600 zamiast 560 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 700 zamiast 680 Nm.

W rezultacie ważące 1870 kg M5 z 7-biegową, zautomatyzowaną skrzynią dwusprzęgłową przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s (standardowy model: 4,3 s) i rozpędza się do 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie). Za dopłatą oferowany jest Pakiet Kierowcy M, który podnosi prędkość maksymalną do 305 km/h. Średnie zużycie paliwa według BMW wynosi 9,9 l/100 km, w czym pomaga układ start-stop.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas