Jeep Grand Cherokee z nową twarzą

Zaprezentowany latem 2010 roku Jeep Grand Cherokee (WK2) doczekał się faceliftingu. Subtelnie odświeżone nadwozie i nowy, 8-biegowy automat to najważniejsze ze zmian.

Jeep Grand Cherokee (facelifting)
Jeep Grand Cherokee (facelifting)Jeep

Zmodernizowany Jeep Grand Cherokee debiutuje na deskach rozpoczynającego się właśnie salonu samochodowego w Detroit. Przedni pas z nowymi lampami upodobnił się do tego z Chryslera 300, a diodowe tylne światła i inaczej wyprofilowana klapa poszerzają optycznie nadwozie samochodu.

Jeep Grand Cherokee po faceliftingu - wnętrzeJeep

W kabinie czeka nowy ekran dotykowy systemu multimedialnego UConnect o przekątnej 5 lub 8,4 cala dla systemu multimedialnego, dźwignia zmiany biegów o "lotniczym" kształcie oraz zmodyfikowany panel sterowania wentylacją. Nowa jest także wielofunkcyjna kierownica i zestaw wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem TFT zamiast klasycznych zegarów. Lista dodatków obejmuje m.in. aktywny tempomat, asystent parkowania oraz system ostrzegający przed kolizją. Dodatkowo, nabywcy Grand Cherokee mają teraz do wyboru nowe kolory tapicerki i rodzaje drewnianego wykończenia.

Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep
Jeep Grand CherokeeJeep

W ramach faceliftingu Jeep Grand Cherokee otrzymuje 8-biegową przekładnię automatyczną, połączoną ze wszystkimi oferowanymi jednostkami (benzynowe: 3.6 V6, 5.7 V8 oraz 6.4 V8). Każda z nich zużywa dzięki nowej skrzyni mniej paliwa (oszczędność do 5 proc.). Ponadto, do północnoamerykańskiej oferty trafi 3-litrowy turobdiesel V6 o mocy 240 KM firmy VM Motori.

Specjaliści Jeepa zmodyfikowali również układ napędu 4x4 (współczynnik pełzania wynosi teraz 44,1:1) oraz kontroli wjazdu i zjazdu ze wzniesienia.

Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep

Zmiany objęły także sportowy wariant SRT8, który otrzymał nowe oświetlenie LED-owe, subtelnie zmodyfikowany wlot powietrza, 5-ramienne obręcze zamiast stosowanych dotychczas 10-ramiennych oraz nowy tylny spojler. Model wzbogacono o przestrojony układ launch kontrol, wspomagający dynamiczne ruszanie. We współpracy z nowym automatem 467-konny Grand Cherokee SRT8 ma lepszą elastyczność i zużywa mniej paliwa.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas