Jakie kolory samochodów wybieramy najczęściej? Nie tylko czarne i szare

Firma PPG Industries będąca od lat wiodącym dostawcą lakierów samochodowych, opublikowała najnowszy raport na temat najczęściej wybieranych kolorów w 2021 roku. Jaką barwę nadwozia najchętniej wybierają klienci salonów?

Nie przepadamy za jaskrawymi barwami
Nie przepadamy za jaskrawymi barwami 123RF/PICSEL

Zwykło się mawiać, że kolory samochodów odzwierciedlają nastroje ich właścicieli. Podczas, gdy odcienie czerni i szarości na polskich drogach nie są niczym zaskakującym, okazuje się, że ponure barwy nie są jedynie domeną naszego kraju.

Jak wynika z niedawno opublikowanego raportu sporządzonego przez firmę PPG Industries, szary był drugim najczęściej wybieranym kolorem samochodowym w całej Europie. Niemal 25 proc. ze wszystkich sprzedanych w 2021 roku pojazdów, wyjechało z salonów pokrytych właśnie taką barwą. Także mieszkańcy Ameryki Północnej w większości zdecydowali się na samochody w wariacjach koloru grafitowego. W obu częściach świata dominował natomiast kolor biały, który stanowił kolejno 26 proc. (w Europie) oraz 24 proc. (w Ameryce Północnej) całej sprzedaży.

PPG IndustriesInformacja prasowa (moto)

Nieco inaczej wyglądała sytuacja w Ameryce Południowej oraz Azji. Wprawdzie również tam klienci najczęściej decydowali się na kolor biały (40 oraz 41 proc. całkowitej sprzedaży), to w drugiej kolejności stawiali na srebrny oraz czarny.

Co ciekawe, wspomniane wyżej monotonne kolory dominowały nie tylko w przypadku samochodów rodzinnych czy luksusowych, ale także w sportowych. Ponad 30 proc. ze sprzedanych w Europie samochodów "wyczynowych", wyjechało z salonów w odcieniu szarości. Kolory najczęściej kojarzące się z tego rodzaju segmentem, czyli czerwony oraz żółty stanowiły zaledwie kilka procent.

PPG IndustriesInformacja prasowa (moto)

Nie są to raczej dobre informacje dla fanów różnorodności. Niewielkim pocieszeniem może być fakt, że PPG Industries zanotowało wyraźny wzrost sprzedaży samochodów w lakierach dwubarwnych. Ma to świadczyć o coraz większym zainteresowaniu klientów możliwościami personalizacji pojazdów. Nadzieje może budzić także niewielki wzrost sprzedaży koloru zielonego, chociaż tutaj firma zauważa, że w tym roku sporo firm zrezygnowało z takiej opcji kolorystycznej.

***

Moto flesz. Odcinek 26INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas