Jaguar zapowiada nowe modele

Brytyjczycy zrozumieli, że aby nawiązać walkę z konkurencją, muszą mieć zróżnicowaną ofertę, a nie bazować tylko na dwóch czy trzech modelach.

Aktualne wydanie XJ-a - zaprezentowane w 2009 r. - zerwało całkowicie ze stylem poprzedników.
Aktualne wydanie XJ-a - zaprezentowane w 2009 r. - zerwało całkowicie ze stylem poprzedników.Jaguar

Po pierwsze, Jaguar pracuje nad konkurencją dla BMW serii 3 i Mercedesa klasy C, czyli nad nową generacją modelu X-Type. Tym razem nie ma jednak mowy o droższej wersji Forda Mondeo. Auto otrzyma napęd na tylne koła, a do jego budowy posłuży lekka platforma PLA (Premium Lightweight Architecture). Na rynku ma pojawić się w 2015 roku.

Rok później do X-Type'a dołączy odmiana crossover z nieco wyższym prześwitem i terenowymi "atrybutami".

Debiut XJ-a nowej generacji (X360) spodziewany jest w 2017 roku. Co ciekawe, Jaguar planuje trzy różne odmiany nadwoziowe tego auta: klasycznego sedana, czterodrzwiowe coupe oraz wariant ultraluksusowy, opisywany jako "budzący większe pożądanie niż Bentley Continental Flying Spur, ale za połowę jego ceny".

W najbliższym czasie F-Type - najnowsze dziecko Jaguara - będzie dostępny także jako coupe. Później pojawi się odmiana z napędem na cztery koła oraz ultrasportowa wersja RS.

Jaguar F-Type

Jaguar F-Type - nowe zdjęcia (czytaj artykuł)

Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar
Jaguar F-TypeJaguar

W ciągu najbliższych dwóch lat Brytyjczycy zapowiadają jeszcze premierę kolejnej generacji XK. Nowe gran turismo ma powstać na platformie poprzednika, ale będzie od niego większe i mocniejsze

Obecnie w ofercie Jaguara znajdują się modele: XF, XF Sportback (kombi), XJ, XK oraz F-Type.

Maciej Struk

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas