Jaguar rezygnuje z nadwozia kombi!

Mamy dobre wiadomości dla ortodoksyjnych miłośników Jaguara. Szef stylistów brytyjskiej marki - Ian Callum – zdradził, że firma (przynajmniej w najbliższym czasie) nie planuje wracać do budowy aut z nadwoziem kombi.

Jaguar XFR Sportbreake
Jaguar XFR SportbreakeInformacja prasowa (moto)

Do tej pory Brytyjczycy tylko dwukrotnie oferowali swoim klientom tego typu pojazdy. W 2004 roku pojawił się - bazujący na Fordzie Mondeo III generacji - Jaguar X-Type Estate. Z nadwoziem kombi dostępna była również poprzednia generacja modelu XF. Jego obecne wcielenie, podobnie jak model XE, który w zastąpił w ofercie X-Type, oferowane są wyłącznie, jako sedany.

Największym pojedynczym rynkiem pojazdów z nadwoziem kombi są obecnie Niemcy. W pozostałych krajach Starego Kontynentu, w tym - na rodzimym dla Jaguara rynku brytyjskim - reprezentacyjne kombi nie cieszą się dużym uznaniem wśród nabywców.

Decyzja o wycofaniu się z tego segmentu może jednak nieco dziwić. W momencie debiutu Jaguara XF Sportbrake w 2012 roku auta z nadwoziem kombi stanowiły około 30 proc. ogółu sprzedaży w tym segmencie.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas