Infiniti FX Vettel Edition - galeria

- Włożyliśmy w to auto kawał serca. Może warto, by cieszyło się nim więcej klientów niż tylko Sebastian Vettel? - pomyśleli szefowie Infiniti i postanowili uruchomić limitowaną produkcję modelu FX Vettel Edition. To najszybszy model w historii japońskiej marki.

Infiniti FX Vettel Edition
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti

W przygotowaniu auta osobiście brał udział Sebastian Vettel, mistrz świata F1 z lat 2010 i 2011. Po 6 miesiącach inżynierskiej pracy powstało najszybsze w historii Infiniti, zasilane 420-konnym silnikiem i zdolne osiągnąć prędkość maksymalną 300 km/h. Po kolejnych 6 miesiącach szefowie japońskiej marki zapowiedzieli, że model trafi do sprzedaży w limitowanej liczbie 150 egzemplarzy, każdy w cenie 120 tys. euro.

Infiniti FX Vettel Edition

Infiniti FX Vettel Edition (czytaj artykuł)

Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti
Infiniti FX Vettel EditionInfiniti

Unikatowe Infiniti bazuje na modelu FX50. Moc seryjnego silnika V8 o pojemności 5 litrów wzrosła z 390 do 420 KM dzięki zastosowaniu nowego wydechu i programu sterującego jednostką napędową. Aby osiągnąć wyższą prędkość maksymalną, japońscy inżynierowie wydłużyli przełożenia 7-stopniowej skrzyni automatycznej. Mimo to, czas potrzebny na przyspieszenie od 0 do 100 km/h spadł z 5,8 do 5,6 s.

W uzyskaniu lepszych osiągów pomaga dopracowana aerodynamika. Wykonane z włókna węglowego ospojlerowanie i zmniejszony o 20 mm prześwit zaowocowały 5-proc. poprawą współczynnika oporu powietrza. W tym celu przeprojektowano nawet obudowy lusterek. Infiniti FX Vettel Edition stracił też na wadze - jego masa spadła w porównaniu do seryjnego modelu o 46 kg, do 2074 kg.

Lżejsze są między innymi 21-calowe, wieloramienne obręcze. Poza nimi i kompletem spojlerów, crossover wzbogacił się o oświetlenie LED oraz przydymione klosze reflektorów. Pokaźny wlot powietrza z przodu nawiązuje do stylistyki koncepcyjnego modelu Essence, a umieszczone centralnie w tylnym dyfuzorze światło przeciwmgłowe - do bolidów F1.

Infiniti FX Vettel EditionInfiniti

Włókno węglowe to również motyw przewodni kabiny FX-a. W całości wykonano z niego panele na drzwiach i konsoli centralnej. Chromowane wcześniej dodatki pokrywa teraz lśniąca czerń, a kierownicę i dźwignię zmiany biegów - alcantara. Na fotelach z dodatkowym podparciem zagościł czarny, pikowany zamsz z fioletowymi szwami, podobnie jak na słupkach i podsufitce. We wnętrzu nie zabrakło unikalnego logo SV oraz metalowej tabliczki z autografem kierowcy.

Mocniejsze serce idzie w parze z przeróbkami układu jezdnego. Sztywniejsze sprężyny i zmodyfikowane amortyzatory z systemem kontroli tłumienia zaowocowały bardziej precyzyjnym zachowaniem na drodze. FX korzysta z seryjnych hamulców z 4-tłoczkowymi zaciskami na przedniej i 2-tłoczkowymi na tylnej osi oraz tarcz o średnicy (odpowiednio) 355 i 350 mm, a także z układu skrętnych tylnych kół, zwanego RAS.

50 ze 150 egzemplarzy Infiniti FX Vettel Edition zarezerwowano dla europejskich klientów. W tej chwili na nabywców czeka jeszcze 30 aut.

Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas