Ile kosztuje luksus w popularnych crossoverach?

Według informacji podanych przez firmę analityczną JATO, największe wzrosty wśród wszystkich segmentów nowych samochodów odnotował segment SUV/crossover. Raport PZPM pokazał natomiast, że za zwiększoną sprzedaż w dużej mierze odpowiadają klienci instytucjonalni.

Toyota C-HR
Toyota C-HRINTERIA.PL

Z najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że wzrost rejestracji nowych samochodów od początku tego roku wyniósł 17,2 procent. Za ten wynik w dużej mierze odpowiadają nabywcy instytucjonalni (wzrost o 21,8 procent) - wzrost w grupie nabywców indywidualnych wyniósł 8,8 procent. Według danych pochodzących z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, rejestracje na firmy stanowią ponad 60 procent ogółu.

Również w Polsce segment SUV/crossover odnotowuje największy wzrost. Według raportu "Branża motoryzacyjna Q1/2017" przygotowanego przez PZPM i KPMG, wynosi on 25 procent. To o prawie 10 punktów procentowych więcej niż średnia europejska - ta według firmy analitycznej JATO wyniosła w lutym 16,1 procent.

Klienci instytucjonalni wybierają przede wszystkim lepiej wyposażone egzemplarze, a na liście wyposażenia bardzo często występują dodatkowe systemy bezpieczeństwa. Według badania przeprowadzonego przez renomowany instytut J.D. Power, wśród podstawowych powodów tłumaczących decyzję o wyborze danego modelu wymienić można niezawodność, bezpieczeństwo, osiągi, oszczędność, technologię, wizerunek i jakość wykończenia.

Sprawdzamy, ile kosztuje luksus w segmencie popularnych crossoverów.

Crossovery w bogatych wersjach

Ceny Hondy HR-V zaczynają się od 81 590 zł – tyle trzeba zapłacić za wersję Comfort z silnikiem benzynowym 1.5 o mocy 130 KM. W tej specyfikacji samochód wyposażony jest między innymi w system start/stop, automatyczną klimatyzację oraz automatyczne światła z czujnikiem zmroku i podgrzewane tylne siedzenia. Na system audio składa się radio CD/MP3 posiadające złącze USB i Bluetooth. Wersja Executive porównywalna z wyżej opisanymi modelami w popularnych konfiguracjach posiada silnik Diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM. Na liście jej wyposażenia można znaleźć między innymi systemy bezpieczeństwa, takie jak układ ostrzegania przed kolizją, system rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu oraz automatyczne światła drogowe. Dodatkowo w cenniku znajduje się automatyczna klimatyzacja, system multimedialny z nawigacją i światła do jazdy dziennej LED oraz czujniki parkowania z kamerą cofania. 
Ceny Toyoty C-HR zaczynają się od 81,9 tys. zł. Już w wersji podstawowej auto wyposażone jest w pakiet systemów zwiększających bezpieczeństwo Toyota Safety Sense, w skład którego wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy, automatyczne światła drogowe i aktywny tempomat. Układ rozpoznawania znaków drogowych jest dostępny od wersji Premium. Najtańszy C-HR napędzany jest silnikiem benzynowym 1.2 Turbo o mocy 116 KM. Na liście podstawowego wyposażenia znalazły się również światła do jazdy dziennej LED, sportowe fotele, elektryczne szyby przednie i tylne, komputer pokładowy, manualna klimatyzacja oraz kierownica wielofunkcyjna i system audio z USB i Bluetooth. Najczęściej wybieraną wersją jest odmiana Dynamic z napędem hybrydowym w cenie 113,9 tys. zł, doposażona w Pakiet Tech i Pakiet LED. W tym przypadku pod maską auta znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra, który wraz z agregatem elektrycznym oferuje moc na poziomie 122 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą bezstopniowej przekładni CVT. Na liście wyposażenia Dynamic japońskiej hybrydy znalazł się czujnik zmierzchu i deszczu, podgrzewana kierownica i przednie fotele, system „inteligentny kluczyk” z uruchamianiem samochodu przyciskiem, a także dwustrefowa automatyczna klimatyzacja i kamera cofania. Dopłaty nie wymaga również system multimedialny Toyota Touch 2 z dotykowym ekranem o przekątnej 8 cali oraz zestawem głośnomówiącym Bluetooth z funkcją wyświetlania SMS-ów. Nawigacja została wyceniona na 2,5 tys. zł. Pakiet Tech kosztuje 6,9 tys. zł, natomiast Pakiet LED 5,9 tys. zł. Składają się na nie m.in. oświetlenie LED (lampy przednie, tylne i przeciwmgielne) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu i system monitorowania martwego pola w lusterkach. Samochód został także wyposażony w system automatycznego parkowania i czujniki parkowania z przodu i  
Renault Kadjar w podstawowej odmianie Life kosztuje 77 500 zł i jest napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM. W przypadku najtańszej wersji wyposażeniowej nie można zamówić dodatkowego pakietu bezpieczeństwa oraz lepszego zestawu audio. Auto wyposażone jest między innymi w światła do jazdy dziennej LED, manualną klimatyzację oraz w radioodtwarzacz z Bluetooth z wejściem USB/jack i wyświetlaczem monochromatycznym. Porównywalna z wyżej wymienionymi wersja to odmiana Intens z silnikiem Diesla 1,6 l o mocy 130 KM i automatyczną skrzynią biegów. Jego cena zaczyna się od 106 400 zł. Czego brakuje na liście wyposażenia? Dopłaty wymagają przednie światła LED (3500 zł) oraz aktywny system wspomagania nagłego hamowania i system wspomagania parkowania przód/tył/bok (2000 zł). Za podgrzewane fotele trzeba zapłacić 1700 zł. Na liście wyposażenia znalazły się między innymi system kontroli pasa ruchu, funkcja rozpoznawania znaków drogowych, funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania oraz automatyczna dwustrefowa klimatyzacja.  
Najtańsza odmiana Nissana Qashqaia została wyceniona na 78,2 tys. zł. Samochód w wersji podstawowej jest wyposażony w silnik 1,2 l o mocy 115 KM. Pakiet bezpieczeństwa – m. in. rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, przednie i tylne czujniki parkowania – wymagają dopłaty na poziomie 3,6 tys. zł. System Bluetooth dostępny jest dopiero w wyższych opcjach wyposażenia – w podstawie radio wyposażone jest w możliwość czytania CD/MP3 oraz ma wejście USB. Porównywalna z hybrydową Toyotą C-HR odmiana N-Connecta wyposażona w silnik 1,6 dCi o mocy 130 KM i bezstopniową przekładnię CVT jest wyceniona na 119,5 tys. zł. Na liście wyposażenia znalazł się w tym przypadku wspomniany wyżej pakiet bezpieczeństwa. Dopłaty na poziomie 1,5 tys. zł wymagają podgrzewane przednie siedzenia i szyba przednia. Natomiast porównywalny z dostępnym w modelu C-HR Pakietem Tech zestaw systemów Safety Shield (inteligentny asystent parkowania, ostrzeganie o pojeździe w martwym polu, ostrzeganie o poruszających się obiektach) dostępny jest tylko w wyższych wersjach wyposażeniowych modelu Qashqai.  
Ceny Mitsubishi ASXa zaczynają się od 69,9 tys. zł. Pod maską najtańszej wersji znalazł się silnik benzynowy 1,6 o mocy 117 KM. Na liście wyposażenia standardowego oprócz systemu ostrzegania o nagłym hamowaniu nie znalazł się pakiet dodatkowych pakietów bezpieczeństwa. Auto wyposażone jest między innymi w standardowy system audio CD/MP3 bez portu USB i Bluetooth. Dopłaty wymagają przednie i tylne czujniki parkowania (990 zł za przednie i tyle samo za tylne). Porównywalna z wyżej wymienionymi modelami wersja jest wyposażona w silnik Diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 114 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów (przekładnia automatyczna dostępna jest wyłącznie w odmianie z silnikiem 2.2 DID). Ceny tego auta zaczynają się od 96 990 zł. Co znajduje się w standardowym wyposażeniu? Automatyczna klimatyzacja, tempomat, światła do jazdy dziennej i gniazdo USB. Dopłaty wymaga natomiast system multimedialny z ekranem dotykowym. Kosztująca 4 499 zł stacja jest wyposażona między innymi w nawigację, system Bluetooth, kamerę cofania i wyświetlacz o przekątnej 6,1 cala. System z większym wyświetlaczem (9 cali) kosztuje już 7 999 zł. Na liście zabrakło również przednich czujników parkowania (990 zł) oraz podgrzewanych przednich siedzeń. Światła do jazdy dziennej i pozycyjne LED kosztują natomiast 1 290 zł.  
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas