Hybrydowy Diesel!

Koncern PSA (Peugeot Citroën) zapowiada ofensywę na rynku samochodów o napędzie alternatywnym. Już zostały opracowane dwa prototypy pojazdów hybrydowych z silnikiem Diesla, trwają również prace nad ogniwami paliwowymi.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Koncern przygotował dwa samochody o napędzie hybrydowym w oparciu o modele Peugeot 307 i Citroën C4. Ich prezentacja odbędzie się 31 stycznia.

Równocześnie został złożony wniosek do Agencji Innowacji Przemysłowych (AII) o wsparcie tego przedsięwzięcia w celu zaprojektowania samochodów przeznaczonych do seryjnej produkcji. Wykorzystywałyby one technologię hybrydyzacji z silnikiem diesla w cenie przystępnej dla klienta.

Nabywcy tych modeli mogliby korzystać z zalet silnika wysokoprężnego oraz napędu hybrydowego w postaci zmniejszenia zużycia paliwa, które spadłoby do poziomu, jeszcze nigdy nieoferowanego w samochodzie rodzinnym.

Koncern przewiduje, że pierwsze samochody zbudowane w tej technologii mogłyby trafić na rynek w 2010 roku.

Jednocześnie PSA wraz z francuską Komisją Energii Atomowej CEA pracują nad projektem GENEPAC, czyli ogniwem paliwowym.

Celem wspólnego przedsięwzięcia było zaprojektowanie i zbudowanie małego, modułowego i wydajnego ogniwa paliwowego o mocy do 80 kW, przystosowanego do wymogów technicznych samochodu.

Grupa PSA postanowiła stworzyć własną jednostkę badawczą zajmującą się tą przyszłościową technologią. Jednostka, która działa w ramach ośrodka rozwojowego w Carrieres sous Poissy, prowadzi badania w zakresie ogniwa paliwowego, związanych z nim technologii oraz ich zastosowań w samochodzie. Z uwagi na znaczne koszty prac grupa liczy na stopniowe, długofalowe wdrażanie ogniw paliwowych do produkcji samochodów, planując w pierwszym etapie zastosowanie nowego rozwiązania w lekkich samochodach dostawczych przeznaczonych do eksploatacji miejskiej. PSA pracuje w tym zakresie nad oryginalnym rozwiązaniem w postaci samochodów elektrycznych, wyposażonych w urządzenie "range extender" zbudowane z ogniwa paliwowego zasilanego wodorem.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas