Hybrydowe Jeepy Renegade i Compass - ruszają zamówienia

Pierwsze hybrydy Jeepa miały swoją premierę już na zeszłorocznym salonie w Genewie. Jednak dopiero teraz modele z oznaczeniem 4xe te pojawią się na rynku.

Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe
Jeep Renegade 4xe i Compass 4xeInformacja prasowa (moto)

Nadwozia nowych modeli Jeepa 4xe wyróżniają się niebieską kolorystyką na przednim emblemacie "Jeep" oraz na emblematach "4xe" i "Jeep" z tyłu. Akcenty koloru niebieskiego zdobią również emblematy boczne z nazwami Renegade i Compass, natomiast port ładowania umieszczony jest pod pokrywą znajdującą się na lewym tylnym błotniku samochodu.

Wewnątrz kabiny pasażerskiej dostępny jest 7-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT oraz system multimedialny Uconnect NAV z ekranem dotykowym 8,4", kompatybilny z Apple CarPlay, Android Auto i Radio DAB. Oba wyświetlają określone informacje na temat zelektryfikowanej jazdy. Modele 4xe wyposażone są również w nową, sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów, unowocześnione sterowanie systemem zarządzania trakcją Selec-Terrain z trybami  jazdy - Auto, Snow, Mud & Sand oraz Rock - w tym nowego trybu Sport zapewniającego lepszą reakcję przepustnicy i układu kierowniczego, dostępnego wyłącznie w modelach Renegade i Compass 4xe. Czarne akcenty "black wizard" pojawiają się na nawiewach powietrza, głośnikach i w środkowej części deski rozdzielczej w wersji Limited i S, natomiast w wersji Trailhawk deska rozdzielcza ma akcenty w kolorze Ruby Red.

Jeep Compass 4xeInformacja prasowa (moto)

Zarówno Renegade 4xe, jak i Compass 4xe są wyposażone w 1,3-litrowy silnik benzynowy oraz silniki elektryczny umieszczony między kołami tylnymi i zasilany akumulatorem o pojemności 11,4 kWh, który można ładować podczas jazdy lub zewnętrznie z gniazdka elektrycznego. Benzynowy silnik turbo zapewnia moc 130 KM lub 180 KM, a wsparty 60 KM wytwarzanymi przez silnik elektryczny daje łącznie do dyspozycji 190 KM (wersja Limited) lub 240 KM (wersje Trailhawk i S). Jeśli chodzi o moment obrotowy, silnik elektryczny zapewnia moment obrotowy równy 250 Nm, natomiast silnik spalinowy 270 Nm. Połączone możliwości obu motorów zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 7,5 sekundy i maksymalną prędkość 130 km/h w trybie elektrycznym i 200 km/h w trybie hybrydowym.

Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe

Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 
Jeep Renegade 4xe i Compass 4ex 

Producent zapewnia, że na jednym ładowaniu oba modele przejadą do 50 km w trybie czysto elektrycznym. Przy takim założeniu, średnie zużycie paliwa ma wynosić 2 l/100 km. Czas ładowania akumulatora z domowego gniazdka to koło 5 godzin, natomiast przy użyciu wallboxa (7,4 kWh) zajmuje poniżej dwóch godzin.

Zamówienia na nowego Jeepa Renegade 4xe oraz Compassa 4xe już ruszyły na większości europejskich rynków. W przypadku Polski nastąpi to dopiero w sierpniu.

Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas