Hybrydowa Volta

Marcowy salon samochodowy w Genewie będzie miejscem debiutu dwóch nowych prototypów powstałych w słynnym włoskim biurze stylistycznym ItalDesign. O modelu Visconti pisaliśmy wczoraj, dziś opiszemy drugi pojazd koncepcyjny o nazwie Volta.

ItalDesign Volta (kliknij)
ItalDesign Volta (kliknij)INTERIA.PL

Samochód jest projektem Fabrizio Giugiaro, który został stworzony w hołdzie Alessandro Volcie - włoskiemu naukowcy, który wynalazł baterię. Sportowy model coupe ma bowiem za zadanie wykorzystywać hybrydowy układ napędowy, łączący silnik spalinowy z elektrycznym.

Podstawą tego auta jest zapożyczony od Toyoty napęd hybrydowy wykorzystywany w, zaprezentowanym na niedawnej wystawie w Detroit, Lexusie RX400h. 3,3-litrowy silnik spalinowy V6 został umieszczony z tyłu, dając napęd na tylną oś kół. Dzięki temu możliwe było uzyskanie niskiej i płaskiej podłogi, na której z powodzeniem rozmieszczono fotele dla trzech pasażerów, mimo niewielkiej szerokości auta (poniżej 2 metrów) i nadwozia typu coupe (długość 4,3 metra). Dodatkowo na każdej z osi kół znalazł się silnik elektryczny, a łączna moc Volty wyniosła w sumie 408 KM (300 kW).

Takie parametry pozwalają osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h i przyspieszenie od 0-100 km/h na poziomie 4,06 sekundy. Lekkie nadwozie wykonane z włókien węglowych przyczynia się natomiast do innego znakomitego parametru - niskiego zużycia paliwa. 52-litrowy zbiornik pozwala na pokonanie dystansu 700 km, co w przypadku aut sportowych jest nie lada wyczynem.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas