Głowno jedzie z Renault do Paryża

Klasa 4B ze SP nr 2 w Głownie wygrała krajowy finał konkursu "Bezpieczna droga do szkoły" i będzie reprezentować Polskę na międzynarodowym finale w paryskim Disneylandzie. W tegorocznej edycji konkursu Renault "Bezpieczna droga do szkoły", do finału krajowego jurorzy wybrali 5 klas spośród 640 nadesłanych prac.

Wszystkie klasy spotkały się na imprezie finałowej 26 kwietnia 2002 w sielskiej osadzie Firleje pod Warszawą:

1. Klasa 4 B - SP 2 im. Adama Mickiewicza w Głownie

2. Klasa 5 D - SP 273 w Warszawie

3. Klasa 5 C - SP Unesco nr 8 w Sopocie

4. Klasa 2 c - SP 9 w Wodzisławiu Śląskim

5. Klasa 6 - SP 2 w Otmuchowie /k Nysy

Wszystkie klasy przygotowały wspaniałe prace, które były nie tylko pięknie wykonane, ale zawierały ważne przesłania dla dzieci i dorosłych dotyczące bezpieczeństwa na drodze do szkoły. Spośród pięciu finalistów jurorzy oraz dzieci z klas finałowych wybrali jednego, który według nich przygotował najciekawszą propozycję - zwycięzca pojedzie do Paryża.

Dzieci otrzymały od firmy Renault upominki w postaci aparatów fotograficznych. Po ogłoszeniu wyników nadszedł czas na zasłużone atrakcje i zabawy dla przybyłych finalistów. We wspaniałej osadzie Firleje zbudowanej z wielkich, drewnianych bali w formie szlacheckiego dworu dzieci mogły obejrzeć małą kuźnię z wielkim miechem, a nawet otrzymać pamiątkową podkowę na szczęście. Finaliści mieli okazję wypróbować "na gorąco" swoje zdolności plastyczne - uczyli się kucia podków, a również po wstępnym "przeszkoleniu garncarskim" mogli się własnoręcznie przekonać, że "nie święci garnki lepią". Dzieci mogły także przejechać się bryczkami konnymi, pojeździć na kucykach i wziąć udział w igrzyskach warzywnych i wiejskich. Bieg w workach, mielenie mąki na czas, rzut ogórkiem do beczki, ziemniaczana sztafeta to tylko wybrane konkurencje, które dostarczyły wszystkim dużo radości.

Podczas obrad i całej imprezy towarzyszył dzieciom Woosh - ich bohater z programu "Bezpieczeństwo dla wszystkich".

Celem tegorocznej edycji konkursu było zachęcenie klas do sformułowania propozycji poprawy warunków bezpieczeństwa na drodze, na trasie między domem a szkołą. Oceniano pomysłowość, estetykę pracy oraz spójność tekstu z ilustracją. Członkowie jury zwracali uwagę na formułowane przez dzieci przekazy o bezpieczeństwie i realność pomysłu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas