Francuzi kupią polskie autobusy?

Paryskie przedsiębiorstwo transportu miejskiego - Régie autonome des transports Parisiens (RATP) rozpoczęło testy nowego Solarisa Urbino 12 electric.

Solaris Urbino 12 electric
Solaris Urbino 12 electricInformacja prasowa (moto)

Pojazd będzie użytkowany w stolicy Francji przez najbliższe dwa miesiące. Cały projekt ma ścisły związek z planami RATP, które zakładają, że od 2025 roku operator będzie posiadał w swojej flocie wyłącznie pojazdy bezemisyjne.

Zgodnie z podpisaną umową polski autobus elektryczny Solarisa będzie testowany w regularnym ruchu pasażerskim na paryskich liniach 21 oraz 147.

Autobus elektryczny, który zawitał do stolicy Francji bazuje na konstrukcji Urbino 12. Wóz wyposażono w baterie o pojemności 240 kWh oraz system ładowania plug-in. Dodatkowo Solaris we współpracy z firmą Ekoenergetyka dostarczył mobilną stację ładowania DC - quickPoint Depot Charger o mocy wyjściowej 80 kW.

Jedną z innowacji jest zamontowana w autobusie napędowa oś elektryczna ZF AVE 130 najnowszej, trzeciej generacji, wyposażona w dwa silniki trakcyjne umieszczone w piastach. To nowatorskie rozwiązanie dodatkowo obniża masę autobusu oraz zwiększa przestrzeń pasażerską. W połączeniu z elektrycznym wyposażeniem firmy Medcom oś zapewnia niezwykle cichą jazdę, płynne przyspieszanie oraz hamowanie.

Autobus posiada 30 miejsc siedzących, z czego 16 dostępnych z niskiej podłogi. Przestrzeń pasażerska została wyposażona w przyjemne LED-owe oświetlenie. Urbino 12 electric otrzymało również nowoczesny, czytelny i intuicyjny w obsłudze pulpit dotykowy. 

Spotkanie w związku z wprowadzaniem w życie programu "bus 2025"Informacja prasowa (moto)

Bezemisyjne autobusy elektryczne Solarisa wożą już pasażerów w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Berlinie, Hamburgu, Dreźnie i Düsseldorfie), Polsce (w Warszawie, Jaworznie, Ostrołęce, Inowrocławiu) oraz Szwecji (Västerås). Wkrótce wyjadą również m.in. na ulice Barcelony.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas