Ford już Polska
Nie ma już w Polsce firmy Ford Distribution. Zastępuję ją Ford Polska. To pierwsza informacja, jaką przekazał zaproszonym dziennikarzom Adam Kołodziejczyk czyli najważniejszy człowiek amerykańskiego koncernu w naszym kraju. Kołodziejczyk funkcje tą sprawuje od roku i od roku właśnie samochody Forda sprzedają się w naszym kraju znowu jak swieże bułeczki. Nie wierzycie? To przeczytajcie statystyki. Te przecież nie kłamią.
Po 11 miesiącach br. Ford zanotował - w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego - jeden z najwyższych przyrostów sprzedaży ? 58,8%. Koncern ten osiągnął także najwyższy poziom udziału w rynku w historii działalności w naszym kraju ? 5,78%.
Tak imponujące wyniki to rezultat menadżerskich umiejętności Adama Kołodziejczyka, który wcześniej z sukcesem kierował przedstawicielstwem Toyoty w Polsce. Tegoroczny sukces Forda w Polsce zapeniły głównie trzy modele ? Focus, Mondeo i Transit, oraz wprowadzona na polski rynek w czwartym kwartale br. Fiesta. Focus to jeden z najchętniej kupowanych samochodów rodzinnych w Polsce ? zajmuje 2 miejsce w rankingu sprzedaży segmentu C, tuż za Toyotą Corollą. W ciągu 11 miesięcy na nasze drogi trafiło 9.252 nowych Focusów (wzrost w stosunku do 2001 roku o 56%).
Także Mondeo należy do czołówki w swoim segmencie. Od stycznia do listopada z salonów autoryzowanych dealer wyjechało 4.535 sztuk tego pojazdu (czyli aż o 76% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego).
Kolejny model Forda notujący wyraźny wzrost sprzedaży to Transit ? w pierwszych 11 miesiącach br do klientów trafiło 1.628 pojazdów (czyli o ponad 22% więcej niż w 2001 roku).
Także Fiesta choć wprowadzona na polski rynek zaledwie trzy miesiące temu odniosła według Kołodziejczyka sukces. W tym okresie nabywców znalazło ponad 700 sztuk tego modelu.
O planach na rok przyszły Adam Kołodziejczyk nie mówił wiele, ale jak go znamy ma w zanadrzu kolejne pomysły, które jeszcze bardziej zwiększą sprzedaż Fordów w Polsce.