Europejczycy kupują Fordy. 10 nowych modeli w 2014 r.

W styczniu br. sprzedaż samochodów Forda w Europie wzrosła o 9,2 procenta w porównaniu z tym samym miesiącem w ubiegłym roku, przewyższając tym samym niemal dwukrotnie tempo wzrostu całego rynku, które wyniosło 4,7 procenta na 20 najważniejszych rynkach europejskich.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Tym samym styczeń był ósmym z kolei miesiącem, w którym Ford zanotował wzrost sprzedaży. W omawianym miesiącu wzrósł również udział firmy we wszystkich najważniejszych rynkach - ogólnym, detalicznym oraz samochodów użytkowych.

Udział Forda w rynku pojazdów w ujęciu ogólnym wyniósł 7,5 procenta, co oznacza wzrost o 0,3 punktu procentowego. Udział w rynku detalicznym - sprzedaż aut klientom indywidualnym - ukształtował się na poziomie 7,8 procenta, czyli wzrósł o 0,4 punktu procentowego. Oznacza to, że Ford już po raz 12 z rzędu odnotował wzrost sprzedaży detalicznej. Udział producenta w rynku samochodów użytkowych wyniósł 10,4 procenta - to wzrost o 0,9 punktu procentowego, czyli najwyższa wartość odnotowana od 1998 roku.

"Wzrost sprzedaży i udziału w rynku naszej firmy - szczególnie w segmencie detalicznym o wyższej wartości rynkowej - to w głównej mierze zasługa naszych nowych modeli aut i produktów" - powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. "W ciągu ostatnich 15 miesięcy wprowadziliśmy na rynek 11 nowych pojazdów, a tylko w 2014 roku zaprezentujemy ponad 10 nowych modeli".

W porównaniu ze styczniem 2013 roku, sprzedaż samochodów Forda klientom indywidualnym i flotowym wzrosła o 4 punkty procentowe do łącznie 78 procent - to o 6 punktów procentowych powyżej średniej dla całego rynku. Z kolei sprzedaż modeli Forda wypożyczalniom samochodów i dilerom rejestrującym swoje auta spadła do 22 procent z poziomu 28 procent uzyskanego w 2013 roku.

20 najważniejszych dla Forda rynków europejskich to: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja i Szwajcaria

W styczniu w regionie Euro 20 Ford sprzedał 80 800 aut, a na wszystkich 50 rynkach europejskich - na których jest obecna firma - sprzedano 90 700 samochodów.

Ford umocnił pozycję lidera w Wielkiej Brytanii - największym europejskim rynku zbytu firmy - notując wzrost sprzedaży samochodów o 11 procent oraz wzrost udziału w rynku o 0,6 punktu procentowego do 15,3 procenta. W Niemczech sprzedaż Forda wzrosła o 28 procent, co wywindowało udział producenta w rynku o 1,6 punktu procentowego do łącznie 7,4 procent.

W 2014 roku Ford wprowadzi na rynek ponad 10 nowych modeli, w tym Forda Tourneo Courier, Forda Transit Courier, Forda Transit, Forda Mondeo, Forda Mondeo Hybrid i Forda C-MAX Energi plug-in hybrid oraz Forda Focus.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas