Euro NCAP przetestowało kolejne modele
Euro NCAP opublikowało kolejne wyniki testów zderzeniowych aut, które debiutujących właśnie w europejskich salonach. Tym razem testom poddano siedem modeli reprezentujących niemal cały przekrój rynku.
Specjaliści od testów zderzeniowych sprawdzili poziom bezpieczeństwa oferowanego przez nowe: Audi e-tron, Lexusa UX, Mazdę 3, Renault Clio, Toyotę Corollę, Toyotę RAV4 i Volkswagena T-Crossa. Klienci, którzy zamówili już jeden z egzemplarzy tych pojazdów nie mają powodów do obaw. Każde z aut otrzymało od Euro NCAP maksymalną notę ogólną 5 gwiazdek.
Najwięcej - aż 98 - punktów procentowych za ochronę dorosłych pasażerów otrzymała nowa Mazda 3. Świetnie (97 proc.) wypadł też Volkswagen T-Cross, Lexus UX (96 proc.) i Renault Clio (96 proc.). Nieco słabsze wyniki - ale bez żadnych powodów do wstydu - otrzymały: Toyota Corolla (95 proc.), Toyota RAV4 (93 proc.) i Audi e-tron (91 proc.).
W kategorii ochrony najmłodszych pasażerów najlepszy wynik - 89 proc. punktów - zanotowało Renault Clio przed: Mazdą 3 i Toyotą RAV4 (po 87 proc.), Volkswagenem T-Crossem (86 proc.), Audi e-tronem i Lexusem UX (po 85 proc.) oraz Toyotą Corollą (84 proc.).
Japoński kompakt może się za to pochwalić najwyższym wśród testowanych pojazdów poziomem zabezpieczenia przed skutkami wypadków niechronionych uczestników ruchu. Corolla zdobyła w tej kategorii 86 proc. punktów. Dalej były: Toyota RAV4 (85 proc.), Lexus UX (82 proc.), Mazda 3 i Volkswagen T-Cross (po 81 proc.) oraz Renault Clio (72 proc.) i Audi e-tron (71 proc.).
Klientów cieszyć mogą również wysokie oceny zanotowane przez każdy z testowanych pojazdów w kategorii dodatkowych systemów wspomagających bezpieczne podróżowanie. W tej kategorii - z wynikiem 80 punktów procentowych - zwyciężył Volkswagen T-Cross przed Lexusem UX, Toyotą Corollą i Toyotą RAV4 (po 77 proc.). Na 76 punktów oceniono Audi e-tron. Notę 75 punktów procentowych otrzymało Renault Clio. Mazda 3 dostała w tej kategorii 73 proc. punktów.