Energooszczędny system oszklenia do salonów samochodowych

Innowacyjny system oszklenia o nowej strukturze ogranicza straty energii ogrzewanych lub klimatyzowanych pomieszczeń. System wykorzystuje szkło samochodowe Coolverre, znacznie lżejsze i bardziej odporne od szkła stosowanego tradycyjnie w budownictwie.

.
.Informacja prasowa (moto)

Budynki o dużych szklanych powierzchniach wymagają znaczących nakładów energii na klimatyzację latem i ogrzewanie zimą. Konwencjonalne sposoby ograniczania zużycia energii to rolety i foliowe osłony termiczne. Rozwiązania te nie są jednak pozbawione wad. Na przykład rolety ograniczają dopływ światła słonecznego i zasłaniają wnętrze, ograniczając możliwości promocyjne salonu czy sklepu.

Toyota i firma Asahi Glass wspólnie opracowały przytwierdzany do sufitu dwuwarstwowy system oszklenia nowej generacji (Ceiling-mounted Double Skin System). Został zaprojektowany, aby zwiększyć właściwości termoizolacyjne i tym samym ograniczyć straty energii w budynkach takich jak salony samochodowe.

Innowacyjny system oszklenia budynków

W systemie Toyoty i Asahi Glass pomiędzy dwoma taflami szkła znajduje się warstwa pośrednia, w której absorbowane jest ciepło, a następnie rozpraszane przez napływ powietrza z zewnątrz. Tafle szklane można łatwo i bezpiecznie otwierać i zamykać w zależności od warunków pogodowych.

Nowe rozwiązanie wykorzystuje szkło samochodowe Coolverre™, używane do produkcji przednich szyb samochodów, a także paneli słonecznych i oświetlenia. Zastosowano w nim filtr podczerwieni, blokujący ponad 90 procent promieni IR, które są główną przyczyną poparzeń słonecznych. Szkło Coolverre™ zatrzymuje także 99 procent promieni UV, wywołujących poparzenia słoneczne i skazy na skórze. Ponadto chemicznie wzmocnione szkło samochodowe jest bardziej wytrzymałe i odporne na zniszczenie niż szkło sodowo-wapniowe, standardowo wykorzystywane w budownictwie.

Konstrukcja systemu oszklenia nowej generacji

Wewnętrzna warstwa systemu oszklenia składa się z górnego i dolnego panelu. Szkło w górnej części blokuje światło i izoluje pomieszczenie termicznie. Dolny panel jest zbudowany ze szkła Coolverre™, które zapewnia dobrą przejrzystość i izolację cieplną. Kombinacja tych dwóch rozwiązań umożliwia instalację w budynkach o wysokim suficie.

Cienkie płyty szklane stosowane w dolnym panelu przyczyniają się do znaczącej redukcji masy. Producenci zamierzają ograniczyć masę całego systemu do jednej piątej masy standardowych rozwiązań obecnych na rynku. Szklane panele mogą być z łatwością odsuwane w taki sam sposób jak zasłony.

Po opracowaniu specyfikacji oraz testach użyteczności i bezpieczeństwa Toyota i Asahi Glass zamierzają wprowadzić nowy produkt do sprzedaży. Premiera jest zaplanowana na wiosnę 2018 roku. Grupą docelową są salony samochodowe i biurowce.

Realizacja planu Toyota Environmental Challenge 2050

W 2015 roku Toyota ogłosiła długofalowy plan Toyota Environmental Challenge 2050. Jego celem jest taka organizacja funkcjonowania koncernu, aby generował on pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Inicjatywa zakłada m.in. ograniczenie niemal do zera emisji CO2 będącej wynikiem działalności koncernu, w tym dwutlenku węgla wytwarzanego przez nowe samochody Toyoty oraz zakłady produkcyjne i biurowce firmy. Opracowanie nowego dwuwarstwowego systemu oszklenia redukującego zużycie energii dla salonów sprzedaży oraz budynków biurowych to jeden ze sposobów na osiągnięcie tych celów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas