Elektryzujący SLS AMG Electric Drive

750 KM, 1000 Nm, 3,9 s i 250 km/h - oto krótki wyciąg z danych technicznych Mercedesa SLS AMG Electric Drive. To najmocniejszy produkowany seryjnie samochód elektryczny na świecie.

Mercedes SLS AMG Coupé Electric Drive
Mercedes SLS AMG Coupé Electric Drive Mercedes

Układ napędowy SLS-a AMG Coupé Electric Drive wykorzystuje cztery silniki elektryczne o łącznej mocy 552 kW (750 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm. Zasilany nimi Gullwing przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,9 s i może osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Każdy z czterech silników elektrycznych waży 45 kg. Jednostki napędzają koła samochodu za pośrednictwem zamocowanej osiowo przekładni. Podobnie jak w przypadku silników zlokalizowanych w piastach, umożliwia to unikalny rozdział momentu obrotowego pomiędzy kołami, nie powoduje jednak zwiększenia masy nieresorowanej.

Mercedes SLS AMG Coupé Electric Drive

Elektryzujący SLS AMG Electric Drive (czytaj artykuł)

Mercedes SLS AMG Coupé Electric DriveMercedes
Mercedes SLS AMG Coupé Electric DriveMercedes
Mercedes SLS AMG Coupé Electric DriveMercedes
Mercedes SLS AMG Coupé Electric DriveMercedes
Mercedes SLS AMG Coupé Electric DriveMercedes
Mercedes SLS AMG Coupé Electric DriveMercedes
Mercedes SLS AMG Coupé Electric DriveMercedes
Mercedes SLS AMG Coupé Electric DriveMercedes
Mercedes SLS AMG Coupé Electric DriveMercedes
Mercedes SLS AMG Coupe Electric DriveMercedes
Mercedes SLS AMG Coupe Electric DriveMercedes
Mercedes SLS AMG Coupe Electric DriveMercedes
Mercedes SLS AMG Coupe Electric DriveMercedes
Mercedes SLS AMG Coupe Electric DriveMercedes
Mercedes SLS AMG Coupe Electric DriveMercedes

Eksperci AMG opracowali dla nowego modelu specjalną ścieżkę dźwiękową, emitowaną z 11 głośników systemu audio. Jej brzmienie zmienia się zależnie od trybu jazdy - od agresywnego gangu podczas przyspieszania, poprzez stonowany tembr przy spokojnej jeździe czy rekuperacji.

Litowo-jonowe baterie SLS-a o pojemności 60 kWh ważą 548 kg i pozwalają pokonać bez ładowania dystans 250 km. Umieszczono je w monokoku z włókna węglowego, który stanowi integralną część aluminiowej ramy przestrzennej nadwozia.

Przy pomocy zainstalowanej w domu stacji ładowania (wall box) o mocy 22 kW, "tankowanie" baterii trwa 3 godziny. Tradycyjne ładowanie z domowego gniazdka zajmuje około 20 godzin. Wall box będzie oferowany za dopłatą.

W przeciwieństwie do modelu z silnikiem V8, którego przednie zawieszenie wykorzystuje podwójne wahacze, SLS AMG Coupé Electric Drive ma wielowahaczowe zawieszenie z kolumnami typu pushrod, które - zamocowane poziomo - zrobiły miejsce dla dodatkowych wałów napędowych. W układzie hamulcowym zastosowano ceramiczno-kompozytowe tarcze o wymiarach 402 x 39 mm z przodu oraz 360 x 32 mm tyłu.

System multimedialny SLS-a wzbogacono o funkcję monitorowania napędu elektrycznego.Mercedes

Nadwozie SLS AMG w wersji Electric Drive wzbogacono o kilka charakterystycznych szczegółów: przedni spojler z kompozytów, przyciemnione klosze lamp, 5-ramienne obręcze o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu oraz lakier "AMG electricbeam magno". W kabinie miejsce obrotomierza zajął wskaźnik wykorzystania mocy, układu rekuperacji i naładowania baterii.

Rynkowa premiera Mercedesa SLS AMG Coupé Electric Drive odbędzie się w czerwcu 2013 r. Cena samochodu w Niemczech wynosi 416 500 euro.

Marcin Sobolewski, źródło: Mercedes

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas