Easy-R czyli zautomatyzowane skrzynie w nowych Daciach

Dacia robi kolejny zwrot w stronę coraz to bardziej wymagających klientów. Do tej pory auta rumuńskiej marki oferowane były wyłącznie z ręcznymi skrzyniami biegów. Teraz ma się to zmienić.

Nowe zautomatyzowane skrzynie w Daciach
Nowe zautomatyzowane skrzynie w DaciachInformacja prasowa (moto)

Firma poinformowała właśnie, że na listę wyposażenia opcjonalnego popularnych modeli trafi wkrótce nowa, zautomatyzowana przekładnia.

Dacia rozmyślnie nie zdecydowała się na klasyczną, automatyczną skrzynię hydrauliczną. W zautomatyzowanej przekładni występuje aż o 25 proc. mniej części, co - przynajmniej teoretycznie - zwiększa niezawodność i upraszcza obsługę. W rzeczywistości mamy więc do czynienia ze zmodyfikowaną, ręczną skrzynią wyposażoną w automatyczny system przełączania biegów.

Przed uruchomieniem produkcji przekładnia testowana była przez 130 tys. godzin. W sumie nowe skrzynie poddawane też były próbom w normalnym ruchu drogowym na dystansie 120 tys. km.

Sterowanie przekładnią odbywa się tak, jak w zwykłym automacie. Kierowca ma więc do wyboru cztery położenia lewarka: D, N, R  i M. W tym ostatnim doborem przełożeń sterować można samemu. O położeniu lewarka informują kontrolki na zestawie wskaźników.

Początkowo przekładnia o nazwie Easy-R oferowana będzie w modelach Logan MCV, Sandero i Stepway wyłącznie z turbodoładowaną jednostką 0,9 l TCe o mocy 90 KM. Dopłata do zautomatyzowanej skrzyni wynosić ma 600 euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas