Dziesięć najbardziej wartościowych marek świata

Brytyjska firma analityczna Brand Finance przygotowała kolejny już ranking "Global 500". W corocznym zestawieniu 500 najpotężniejszych marek świata nie mogło zabraknąć producentów z branży motoryzacyjnej...

Spieszymy wyjaśnić, że nie jest to zestawienie mówiące o wartości firmy liczonej chociażby na podstawie papierów wartościowych czy majątku, lecz próba oszacowania wartości jej znaku handlowego. Mówiąc prościej - mamy do czynienia z rankingiem mówiącym ile warte są dziś logotypy poszczególnych marek. Na ostateczną kwotę wpływ mają nie tylko aktywa, ale też polityka firmy, jej postrzeganie wśród nabywców czy szeroko rozumiana rozpoznawalność. 

Zwycięzcą rankingu, podobnie jak przed rokiem, została marka Amazon. Jej wartość oszacowano na 220,791 mld dolarów. Drugie miejsce zajęło Google (159,722 mld dolarów), trzecie - Apple (140,524 mld dolarów). W pierwszej piątce znalazły się jeszcze kolejno: 4. Microsoft (117,072 mld dolarów) i 5. Samsung Group (94,494 mld dolarów).

Reklama

Jak poradziły sobie w tym zestawieniu marki motoryzacyjne? Absolutnym numerem 1 (11. miejsce w ogólnym rankingu) okrzyknięto firmę Mercedes-Benz. Wartość słynnej trójramiennej gwiazdy wyceniona została przez Brand Finance na 65,041 mld dolarów. W stosunku do ubiegłego roku producent ze Stuttgartu awansował w zestawieniu o dwie pozycje.

O dwa oczka awansowała też - druga w zestawieniu motoryzacyjnych gigantów - Toyota (15. pozycja w ogólnym rankingu). Jej logo wycenione zostało na 58,076 mld dolarów.

Ostatni stopień motoryzacyjnego podium przypadł Volkswagenowi. Wartość marki z Wolfsburga wyceniono na 44,897 mld dolarów (25. pozycja w rankingu).

Czwarte miejsce w kategorii "motoryzacja" zajmuje BMW. Wartość niemieckiej marki - identycznie jak przed rokiem - oszacowano na 40,483 mld dolarów. W ogólnym zestawieniu BMW sklasyfikowane zostało na 30. miejscu - o oczko niżej niż w ubiegłym roku.

Pierwszą piątkę najpotężniejszych motoryzacyjnych marek świata zamyka Mitsubishi Group, której wartość oszacowano na 37,652 mld dolarów. Japończycy mają ogromne powody do zadowolenia. W stosunku do ubiegłorocznego rankingu wartość marki wzrosła aż o 42,8 proc. i szacowana jest obecnie na około 37,652 mld dolarów.

W pierwszej dziesiątce najwyżej wycenianych motoryzacyjnych marek znajdziemy jeszcze: 5. Porsche (41. pozycja w rankingu; 33,911 mld dolarów), 6. Hondę (41. pozycja w rankingu; 33,102 mld dolarów), 7. Audi (105. pozycja w rankingu, raport nie podaje wartości), 8. Volvo (106. pozycja w rankingu; raport nie podaje wartości), 9. Chevroleta (133. pozycja w rankingu; raport nie podaje wartości) i 10. Teslę (147. Pozycja w zestawieniu; raport nie podaje wartości). W tym miejscu warto dodać, że jeszcze w ubiegłorocznym zestawieniu Tesla zajmowała odległą, 264 pozycję w ogólnym zestawieniu!

W zestawieniu 500 najpotężniejszych marek świata znajdziemy jeszcze ponadto: Ferrari (pozycja 206.), Subaru (pozycja 217.) oraz Geely Auto (pozycja 430.).

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy