Duży wzrost sprzedaży Kii w Polsce
W 2018 roku liczba wydanych klientom nowych samochodów Kii wzrosła o ponad 10 procent w porównaniu z wynikiem uzyskanym rok wcześniej. Po raz pierwszy w polskiej historii marki w ciągu jednego roku na drogi wyjechało ponad 25 tysięcy nowych aut.
Dynamicznie rosnąca z miesiąca na miesiąc popularność nowego Ceeda sprawiła, że został on bestsellerem marki Kia w Polsce w 2018 roku. Dealerzy wydali klientom 6514 Ceedów, z czego 4441 egzemplarzy cee'da drugiej generacji i 2073 sztuki nowego Ceeda. Sportage zakończył rok na drugiej pozycji z wynikiem 6142 samochody. Zarówno Ceed, jak i Sportage poprawiły wyniki sprzedaży z 2017 roku - Ceed o blisko 1000 egzemplarzy, Sportage o niecałe 40.
Do końca roku trwał pojedynek o najniższy stopień podium w rankingu popularności modeli. Zwycięsko wyszedł z niego nowy miejski crossover - Stonic, który wyprzedził Rio. 2675 sprzedanych w ciągu roku egzemplarzy modelu, którego w 2017 roku Kia nie miała w ofercie najlepiej świadczy o popularności crossoverów w Polsce. Na koniec 2018 roku Rio musi zadowolić się czwartym miejscem w rankingu sprzedaży modeli Kii z wynikiem o tylko 149 egzemplarzy gorszym niż wynik Stonica.
Już w tej chwili Kia ma w gamie ma cztery modele o napędzie alternatywnym - Niro, Niro plug-in, Optimę plug-in oraz Optimę kombi plug-in. W 2019 roku oferta ta się poszerzy. W sprzedaży pojawią się Sportage 1.6 CRDi w wersji mild hybrid (w maju) oraz wszystkie odmiany nadwoziowe Ceeda z układem napędowym tego samego typu (w listopadzie). Również pod koniec roku oferta Ceeda powiększy się o model kombi w wersji hybrydowej typu plug-in. W Europie już w ubiegłym roku 1 na 10 sprzedanych nowych samochodów marki Kia był autem hybrydowym, hybrydowym typu plug-in lub elektrycznym. Wiele wskazuje na to, że w tym roku udział pojazdów o napędzie alternatywnym w sprzedaży Kia Motors nie tylko w Europie, ale również w Polsce będzie coraz większy.
Kalendarz nowości marki Kia na 2019 rok obejmuje nie tylko modele ekologiczne. Już w styczniu w salonach pojawią się dwie kolejne odmiany Ceeda - nowy ProCeed z nadwoziem typu shooting (dostępny w wersji GT Line i GT) oraz Ceed GT z 204-konnym turbodoładowanym silnikiem 1.6 T-GDI. Na czerwiec jest planowana premiera Niro po faceliftingu, a we wrześniu debiut czwartej odmiany nadwoziowej Ceeda.
Światowym bestsellerem marki Kia w 2018 roku ponownie był Sportage. Jego łączna sprzedaż na wszystkich rynkach wyniosła 501 367 egzemplarzy. Na drugim miejscu pod względem liczby sprzedanych aut, z wynikiem 355 852 sztuki, uplasowało się miejskie Rio. Trzeci stopień podium w rankingu popularności należy do kompaktowego sedana K3 (na niektórych rynkach oferowanego jako model o nazwie Forte). Sprzedaż tego modelu wyniosła 328 504 egzemplarze.
Wraz z opublikowaniem wyników sprzedaży na świecie za ubiegły rok Kia Motors ogłosiła, że jej celem w 2019 roku jest sprzedaż na poziomie 2,92 miliona samochodów.