Droga S69 z Bielska-Białej do Żywca już przejezdna

.
.Informacja prasowa (moto)
.
.Informacja prasowa (moto)
S69
S69Informacja prasowa (moto)
S69
S69Informacja prasowa (moto)
  • 3 mosty,
  • 9 wiaduktów,
  • 1 estakadę,
  • 2 kładki,
  • 15 przepustów skrzynkowych i 22 przepustów rurowych,
  • drogę  zasadniczą o długości 9,36 km,
  • drogi poprzeczne o długości 1,36 km,
  • drogi wewnętrzne o długości 18 km,
  • 105 zjazdy.
  • bariery stalowe o długości 33 km,
  • bariery betonowe o długości 212 m,
  • oznakowanie poziome o łącznej powierzchni 13 005 m2.
  • 75 tys. ton mieszanki mineralno-asfaltowej, w tym 25 tys. ton SMA (bez obiektów mostowych) na warstwę ścieralną o grubości 4 cm,
  • 15 tys. ton stali,
  • 137 tys. m3 betonu,
  • 220 tys. ton kruszywa na podbudowę.
  • 18 km rowów,
  • 9 km korytek betonowych,
  • 6 km kanalizacji deszczowej,
  • 260 studni,
  • urządzenia ochrony wód w tym 25 separatorów, 25 osadników,
  • 11 zbiorników retencyjnych.
  • 8 przejść dla zwierząt zintegrowanych (obiekty mostowe),
  • 10 przejść dla małych zwierząt (przepusty).
  • wybudowanie drogi ekspresowej S-69 jako jednego z elementów podstawowego układu drogowego Polski i Regionu Śląskiego,
  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych,
  • usprawnienie połączenia między Polską a Słowacją.