Crossover Audi

Na North American International Automobile Show w Detroit Audi zaprezentowało model studyjny allroad quattro. Ten samochód typu crossover został zaprojektowany specjalnie na najważniejsze targi samochodowe w USA i stanowi wstęp do jubileuszu 25-lecia napędu quattro.

Jednocześnie prototyp służy demonstracji nowoczesnych systemów elektronicznych, które już za kilka lat wejdą do seryjnej produkcji.

Wygląd zewnętrzny Audi allroad quattro concept sygnalizuje jego wszechstronność. Wyraźnie widać tu połączenie elegancji i sportowego charakteru modeli Avant oraz cech auta terenowego, które równie dobrze czuje się na autostradach, jak i na zaśnieżonych, górskich drogach.

To, co obiecuje stylistyka tego samochodu o długości 4,93 metra i szerokości 1,89 metra, realizują zastosowane w nim rozwiązania techniczne. Audi wyposażono w mocny silnik, stały napęd na wszystkie koła quattro i zawieszenie, zapewniające zarówno komfort przy dużych szybkościach, jak i dynamikę przy pokonywaniu wzniesień i bezdroży.

Pod pokrywą silnika znajduje się nowa jednostka napędowa: czterolitrowy silnik V8 TDI z wtryskiem Common Rail i piezoelektrycznymi wtryskiwaczami jest najmocniejszym ośmiocylindrowym silnikiem wysokoprężnym na świecie.

Wartości 210 kW (286 KM) i 650 Nm zapewniają osiągi, których nie powstydziłyby się samochody z mocnymi benzyniakami: z 6-stopniową przekładnią automatyczną allroad quattro concept przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 sekundy; prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jednocześnie silnik allroad quattro concept z filtrem cząsteczek stałych, jako pierwszy ośmiocylindrowy silnik TDI spełnia wymagania normy emisji spalin EU4.

Stały napęd na wszystkie koła quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym torsen przenosi moc na cztery koła. Pozwala to na uzyskanie znakomitej trakcji, co z kolei jest warunkiem maksymalnej dynamiki jazdy i bezpieczeństwa.

Reklama

Od czasu, gdy przed 25-laty pierwsze audi quattro z napędem na wszystkie koła opuściło hale produkcyjne, napęd ten na dobre zadomowił się na rynku: wyposażono w niego 1,8 miliona seryjnie produkowanych samochodów Audi.

Zawieszenie w audi allroad concept posiada wszystkie właściwości, potrzebne do jazdy po drogach i bezdrożach. Adaptive Air Suspension - połączenie zawieszenia pneumatycznego i elektronicznie regulowanego systemu tłumienia drgań, stanowi syntezę sportowych właściwości kierowania oraz najwyższego komfortu resorowania. Zmienny prześwit od 160 do 210 milimetrów, pozwala na pokonywanie trudnych przeszkód terenowych.

Nowoczesna technologia decyduje nie tylko o dynamicznych możliwościach audi allroad quattro. We wnętrzu zastosowano wiele nowoczesnych, zaprezentowanych po raz pierwszy, systemów wspierających kierowcę, które w najbliższych latach znajdą się także w produkowanych seryjnie autach.

Absolutną nowością światową jest Audi Road Vision, czyli układ czujników optycznych, rozpoznających stan i rodzaj nawierzchni. System nie tylko informuje kierowcę o ewentualnych niebezpieczeństwach na drodze, jak żwir lub gołoledź, lecz również dostarcza elektronicznemu programowi stabilizacji toru jazdy ESP oraz układowi regulacji odstępu Adaptive Cruise Control ważnych dodatkowych parametrów, pozwalających im na podjęcie odpowiednich kroków zapobiegawczych wypadkowi.

W modelu studyjnym znalazł się również Audi Lane Assist - układ sygnalizujący kierowcy poprzez wibrację kierownicy, iż samochód opuścił obrany tor jazdy. Audi Side Assist obserwuje przy użyciu czujników radarowych obszar za pojazdem i obok niego. W przypadku zauważenia zbliżających się lub znajdujących się w martwym polu widzenia pojazdów, informuje o tym kierowcę za pomocą lampki ostrzegawczej przy lusterku zewnętrznym z odpowiedniej strony.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: quattro | silnik | crossover | Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy