Citroen i jego "Wizja Autonomicznej Mobilności"

Czy to już czas na porzucenie klasycznych samochodów i przesiadkę na autonomiczne wozidełka, które same będą transportować nas po ulicach miast? Według Citroena jest to bliska przyszłość i Francuzi mają już na nią pomysł.

Mobilność przyszłości Citroena
Mobilność przyszłości CitroenaInformacja prasowa (moto)

Zapraszając na dzisiejszą konferencję, Citroen zapowiadał, że przedstawi "wizję nowej miejskiej mobilności" i rzeczywiście to właśnie zobaczyliśmy. Zdecydowanie bowiem nie jest to samochód.

Podstawę rozwiązania przygotowanego przez Francuzów, stanowi "deskorolka" - samowystarczalne podwozie poruszające się na czterech kulach, które może wjechać pod konkretne nadwozie, tworząc pełnoprawny pojazd. Nadwozia mogą być różne - Citroen przygotował na przykład coś wglądające jak mobilna loża z dużą sofą, albo... jednoosobową siłownię.

"Deskorolka" stanowiąca podstawę wszystkich pojazdówInformacja prasowa (moto)

Założenie jest proste - podwozia wymieniają się zależnie od zapotrzebowania na konkretny rodzaj transportu oraz stopnia naładowania baterii. Wszystko odbywa się w pełni automatycznie i autonomicznie. Połączenie z wybranym nadwoziem trwa tylko 10 sekund, a rozładowane "deskorolki" same wracają do "bazy", aby się naładować. Producent zaznacza też, że ich autonomiczna jazda nie wymaga "skomplikowanej i drogiej technologii", nie precyzując jednak z czego w takim razie konkretnie korzystają, aby poruszać się w ruchu drogowym.

Mobilność przyszłości Citroena

Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 
Mobilność przyszłości Citroena 

Podwozie ma wymiary 260 cm długości, 160 cm szerokości oraz 51 cm wysokości. Prędkość maksymalna pojazdu to 25 km/h (już teraz w Paryżu można jeździć tylko 30 km/h, więc nic dziwnego), ale w niektórych sytuacjach prędkość może być ograniczona do 5 km/h (pojazdy te mają też poruszać się chodnikami?). Wymiary samych nadwozi różnią się, zależnie od wybranej opcji. Te zaprezentowane nieznacznie przekraczają 3 metry długości i mają do 1,8 m szerokości, ale nawet ponad 2,5 m wysokości.

Mobilność przyszłości Citroena 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas